söndag 24 februari 2013

Militärbröllop i Kalmar

Förra helgen var det en stor dag för bästa Sanna och Simon. De skulle nu bli man och fru. Så häftigt! Simon som miliär (vet dock inte vilken rang) så självklart gick bröllopet i det temat. Det var mycket ståtligt och stiligt från början till slut! Kl 15 var det dags för kyrkan och sen bar det av till en herrgård som heter Villa Solbacken. Så himla vackert beläget vid vattnet. Huset ser man från Ölandsbron om man åker från Kalmar. När vi kom fram dit så fanns där snittar och champagne och vi minglade runt. Sen kom brudparet och foton togs och alla ville ju såklart gratulera och krama om. Sen väntades det en tre-rätters middag som var helt delikat!! Min bordsherre var Jakob W. Han är några år yngre än mej och snart färdig läkare så vi pratade mycket om det. Väldigt intressant! Jakob är Sebbes styvbror och jag har träffat honom en hel del innan genom åren. Jag har alltid gillat Jakob. Sen efter middagen och alla tal (som var helt suveräna). Sebbe var nervös inför sitt tal, han var best man. Men allt gick jättebra och alla var rörda till max!

Sen var det dags för bröllopsvalsen, mycket ståtligt! Sen blev det lite mer discovariant resten av natten. Vi hade så himla trevligt o roligt hela tiden! Brudparet lämnade festligheterna vid 01.30-tiden och sen droppade folk av lite då och då. Vi tog taxi o var hemma vid 2.30 ungefär.

Kommer ut som man o fru
 Sanna Sanna Sanna, så vacker du är!!

Vid Villa Solbacken

Tårtan skars upp med svärd såklart!

Ja och så jag i min väldigt långa klänning. Den är transparent nertill och en sidendress som är kortare undertill. Vid armarna var det små nitar i brons som piffade upp lite


Sebbe och jag

 Jag hade 10 cm höga klackar på mej och det är något som jag inte är van vid kan jag säga. hade ganska ont när jag kom hem. Men jag kändes mej väldigt fin denna dag.


Höga höga höga!! Iallafall för mej som gillar att strutta runt i Converse :) Men jäklar vilka grymt snygga ben man får :=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar