torsdag 28 februari 2013

Nya fina naglar

Nu är de fixade. Jag valde akryl. Jag är verkligen supernöjd. Lite ovant och jag kunde inte knäppa knappen i mina jeans idag på morgonen men man lär sej :) Gillar fransk manikyr, det ser friskt och fräscht ut. Alexander njöt igår när jag drog naglarna försiktigt o lätt längs hans lilla rygg. Han har alltid gillat det, ändå sen han var bebis. De kommer hålla ca 4 veckor och sen får man gå tillbaka och fylla på. Det finns en hel djungel med saker man kan göra med naglarna. Alla möjliga färger, lägga på pärlor, få små blommor ditmålade, mönster osv. Jag tyckte dock att det var bäst att starta lugnt o arbeta sej uppåt. Man får säkert mersmak.

Igår ville Alexander prata allvar med mej när vi kom hem fr dagis. Jag får inte längre pussa honom när jag lämnar honom på dagis på morgonen. FÖR ALLA KAN SE!!!! Ja nu är han en stor kille och det är bara att respektera det. Jag frågade idag på morgonen om jag kunde få pussa honom INNAN vi kom fram till dagis och det gick bra.

En annan grej som var lite kul (nu i efterhand). När vi åkte hem från Kalmar så åkte vi med Silverlinjen. Alexander och jag var lite småtjuriga på varandra efter flera timmar i en trång buss. Då utbrister han inför alla andra passagerare: Mamma jag gillar verkligten inte din attity, det är det nog iiiiinnngggeeeen som gör!!!
Jag bara blängde på honom o längtade tills vi kom av bussen:)

Här är iallafall mina nyfixade tassar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar