torsdag 31 januari 2013

SKÄMS LINDA!

Hello!

Jag har inte varit inne på ett tag nu ser jag men tänkte att jag skulle hinna med att skriva lite. Det har varit så mycket senaste tiden så jag har helt enkelt inte haft tid eller möjlighet att uppdatera bloggen. Förra tisdagen så powerwalkade jag hem i 17 minusgrader iklädd träningstights efter jobbet kl 7.30 på morgonen. Promenaden tog ca 1 timme. Jag frös som sjutton men tänkte att jag nog tinar när jag kommer hem men det gjorde jag aldrig. Satte på mej mysbyxor och kröp ner under täcket och sov. När jag vaknade var jag helt öm på insidan av låren och kunde knappt gå. De började också skifta färg och var lite härligt blåmelerade med vita fläckar. Det ser ut som om någon misshandlat mej brutalt. Ytan var ca 20 cm stor på båda låren. Jag tog t-banan till jobbet nästkommande natt men vid 03-tiden den natten fick jag ringa Vårdguiden för då kunde jag inte ta mej upp ur stolen på jobbet. Jag jobbade iallafall på så gott så jag kunde den natten och försökte ta mej hem till sängen igen på morgonen. På onsdagen var jag ledig och tyckte att det var konstigt att jag hade så himla ont fortfarande. På torsdag kväll fick jag åka in till akuten och där konstaterades det att jag hade en rejäl köldskada som gått djupt ner och förmodligen in i muskeln samt att jag hade väldigt hög sänka så nåt var ju galet!? Doktorn var rejält bekymrad och undersökte mej väldigt grundligt. Jag kände mej så jävla dum! Hur sjutton tänker man när man powerwalkar när det är så kallt. Doktorn tyckte att jag borde skämmas och jag kunde inte annat än hålla med. Men i hela mitt liv så har jag alltid varit varm även under den kallaste tiden. Vägrar att ha vantar på mej tex. För jag fryser aldrig. Men tji där fick jag! Ringde min mamma och ville ha lite medlidande men hon gav mej en rejäl utskällning och frågade när jag skulle börja vara rädd om mej. Hon har rätt...

Nu är det bättre, det har gått snart 2 veckor sedan men mina lår är fortf melerade på insidan. Jag använder min värmedyna och känner att den är kokhet på höger ben men på vänster känns det inte lika varmt. Jag hoppas verkligen inte att jag har skadat några nerver. Jag skäms för att jag inte klär på mej när det är kallt men jag har lärt mej en läxa :) Grejen är att jag har powerwalkat till jobbet i över 2 år, även under de kallaste dagarna men det har aldrig hänt nåt. Men men, nu vet jag bättre. Och jag vet också att jag lätt kan förfrysa samma ställe igen även om det inte är så kallt ute.

Nu är jag snart långledig och ska ta det lugnt o koppla av. Jag ska boka biljetter till Kalmar då Sanna och Simon gifter sej. Självklart ska jag åka o vara hos Hanna också. Min lilla snäcka!

Nu ska jag ta en stund o läsa Söndra och Härska av Henk Wessling och bara vaaaa!

Kram och klä på er varmt när det är kallt ute :) Tjohhooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar