torsdag 31 januari 2013

Vem är Linda? Envis...

Vem är Linda?

Det är svårt att beskriva mej bara så här. Om man skulle fråga min mamma så skulle hon direkt säga att jag var envis som synden. Jag lyssnar på råd men i slutändan så gör jag det jag själv vill ändå. Men det ska man väl? Lyssna till sin inre röst?

När jag var liten drömde jag om att bli flygvärdinna (som säkert väldigt många små tjejer gjorde). Jag pluggade då på Lärarhögskolan, men hade ändå drömmen kvar om att få bli flight crew. Jag ringde upp de svenska flygbolagen en ggr i veckan o frågade ifall det hade kommit in något nytt ang rekrytering. Jag höll på så väldigt länge men en dag innan jag skulle till Thorilsplan och ha föreläsning så ringde jag och checka flygbolagen och de undrade ifall jag kunde ta mej till Västerås på intervju redan på fm. Jag skippade föreläsningen, köpte tågbiljett till V-rås och fixade intervjun galant. Fick jobbet och var flygvärdinna på världens minsta flygplan. Inte riktigt vad jag hade drömt om men tänkte att jag nu fått in en fot. Jag forsatte att söka samtidigt som jag flög och fick sen jobb på ett annat större svenskt bolag och gjorde en ansökning på nätet (13 sidor!!) till ett arabiskt flygbolag som hette Etihad Airways. Glömde bort ansökningen men efter ca 1 år så ringde de och skulle anställa ca 100 st från Scandinavien. Bolaget hade anlitat en svensk rekryteringsfirma på Kungsgatan och jag gick på intervjun tillsammans med över 3000 andra. Kom vidare där och sen följde intervju med cheferna för bolaget då de kom till Sverige. Det var då en gruppintervju och jag minns min fråga klart och tydligt. Hur ser du på den muslimska kulturen? Jag minns att jag svarade ärligt och de gillade mitt svar. Sen fick jag nån annan fråga om Greklands historia???? Jag lyckades svara rätt på den också och sen var det nåt samarbetstest. Fick reda på att jag kommit vidare och nu var det bara för sheikerna att godkänna oss också och sen var det klart! Jag tog mej igenom allt och fick beskedet att jag tillsammans med 38 andra från Scandinavien skulle få ett kontrakt på 2 år med bas i Abu Dhabi. Jag kände mej så stolt!!! Min dröm hade gått i uppfyllelse och jag skulle få jobba på stora jumbojet. Och så blev det också :)

Är glad att jag är envis, det tog mej över hela världen....och har gett mej erfarenhet för livet.

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar