måndag 10 december 2012

Balans

Jag har ett problem. Jag sover för lite. Jag jobbar natt sen många år tillbaka. Jag måste lära mej att varva ner och koppla av när jag kommer hem. Jag powerwalkar till och från jobbet, på vägen hem köper jag alltid latte på 7/11 och vandrar vidare. Latten och powerwalken innan jag kommer hem är nog inte det bästa sömnmedlet men det är nåt jag njuter av. Att få gå själv och bara vara. Att ha ett mellanrum som är bara MITT, Lindas. Mellan hemmet och jobbet. En övergång. Min vän Hanna skäller alltid på mej att jag ska fixa och dona med allt. Men jag är en rastlös själ. Får panik om det inte händer nåt. Vill ha människor runt mej, är social och öppen. Nattjobbet är väldigt ensamt också. Och jag äter för lite, mina kläder börjar sitta löst. Får ha skärp i jeansen, de sitter illa. Jag måste hitta en balans mellan mat, träning o sömn. Köpte en klänning i USA, den är alldeles för stor nu. Det tillsammans med alla powerwalks gör att jag förlorar vikt ganska snabbt. Men det kommer gå bra, jag är taggad med träningen (powerwalksen) och måste bara hitta ett sätt att äta rätt. Och jag saknar att ha Hanna nära. Vi pratar varje dag men det är ändå inte tillräckligt. 

Jag ser att bloggen exploderar i läsare, skickade mass-utskick till mina kontakter när jag just väckt bloggen till liv men det är ju bara de i Sverige. Nu har även mina gamla läsare hittat tillbaka från överallt i världen, SÅ KUL!!! Jo jag är ju en jäkla kul prick att följa :) Puss alla fina! Inatt vankas det jobb, har varit långledig i 10 nätter så nu är det allvar igen :=)

Idag när jag borde sovit så har jag gjort en till form Janssons Frestelse



Bild från igår när jag ägnade mej åt soffhäng

...och så har jag gjort julgodis som nu står o puttrar på spisen



Unnade mej Body Butter från The Body shop. Mango o choklad. Klarar mej inte utan dessa guldburkar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar