måndag 3 december 2012

SWEETSHARK

Jag skulle läst lite i min bok men surfat runt lite inom ett av mina favoritämnen istället. The great white shark. Ända sedan jag var 6 år och fick känna på en vithaj så har detta fantastiska djur facinerat mej nåt enormt. Jag har gjort otaliga specialarbeten i skolan om dessa varelser och letat upp all tänkbar information i böcker och på nätet. Jag har självklart sett alla hajfilmer, både B-filmer och mer kända. Mina favoritfilmer i denna genre är The Reef, Deep blue sea, Bait och de 4 Jaws-filmerna.

När vi var i Miami så var det någon som ropade SHARK och alla sprang (såklart) upp ur vattnet men jag stod bara kvar o letade efter en fena som skulle klyva vattenytan. SÅ DUMT!!!! Jag såg aldrig någon fena...

Varför gillar jag dessa skräckinjagande djur? Ja det undrar jag med men det är nåt som får mej att dras till dem. Den gråa sträva huden som känns som sandpapper, de trekantiga sylvassa tänderna, de svarta dockögonen som rullar av raseri. Knäppt? Ja förmodligen :) Min mamma har alltid sagt att jag är lite udda när jag pratar vithajar. Mitt nickname inom olika saker, msn , wf osv har alltid varit Sweetshark och det är så JAG. Men nu ska jag inte babbla mer om detta, fick bara sån lust att skriva :) KRAM

Bilder lånade fr Google



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar