torsdag 6 december 2012

Pulka och besök

Igår kom mamma och det är så mysigt att ha henne här. Alexander är exhalterad att ha mormor här. Jag fick sovmorgon och när jag steg upp hade mamma bytt gardiner och lagt på juldukar som hon hade med sej. Tvätten var vikt i prydliga högar i badrummet och jag fick mej lite skällning att jag måste hänga upp o lägga in i garderoben DIREKT minsann annars skulle det bli så skrynkligt. Hon är helt underbar o jag kan inte bli arg på henne. Jag bara himlar lite med ögonen så hon ska fatta vinken. Gustav "Tulle" och Lova har varit här idag och lekt. Vi har åkt massa pulka idag och jag med! Man blir som barn på nytt. Igår var det snökaos i Stockholm. Bussar var inställda hela eftermiddagen o kvällen men t-banan gick någorlunda. Folk gick längst vägen o liftade, vissa pulsade i snön och bilar körde fast. Det var slut på mjölk o andra livsmedel i affärerna för leveranserna kom inte fram. Fast i Hornstull fanns det iallafall så det löste sej :) Mamma fixade lunch till oss alla idag och sen har vi fikat med massa pepparkakor. Gustav och Lova åkte för en stund sedan. Jag tänkte ta tillfället i akt och blogga lite innan jag ska ut på en powerwalk. Nu är allt skottat och nedtrampat så jag lär inte ha några prolem att komma fram. Jag älskar mina powerwalks. Få gå själv, fundera, tänka. Bara försvinna i mej själv. Det är ett stort behov jag har..


Min fina lillebror och jag idag. Han hade nåt konstigt skägg :) och mamma blev återigen upprörd över alla hans tatueringar och piercings. Jag kände mej som fröken duktig då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar