fredag 7 december 2012

gott o blandat

Idag åker mamma hem :( Känns trist men vad göra? Ikväll kommer jag vara hemma själv så jag ska bara ta det lugnt o koppla av. Sebbe ska på julmiddag och lär komma hem väldigt sent så när Nutti somnat så ska jag fixa nåt gott o snaska på och prata i tel med mina fina vänner. Vad sjutton hade man gjort utan dem??? Det hade inte gått, jag lovar! Igår lagade mamma raggmunk o fläsk. Så gott!! Ingen lagar så god mat som mamma och jag fick välja själv vad hon skulle göra så det fick bli det :) De ser inte så aptitliga ut men de smälter i munnen. Det var länge sedan som jag åt kroppkakor också. DET ser verkligen inte aptitligt ut men är guld för smaklökarna. Mamma och Nutti är nu o hämtar kusin Lova i skolan, sen kommer de hem hit och sen kommer min lillebror förbi o vi åker alla och lämnar av mamma på centralen och sen var o en hem till sitt.

Nutti älskar att fota och jag kom på honom med att sitta med min mobil och han hann ta en hastig bild innan jag slet mobilen ur händerna på honom. Annars får han gärna ha den men han har ringt upp folk på mitt jobb som sen ringt mej o frågat ifall jag ringt dem :) Jag ska fixa lite lunch tills de kommer tillbaka men tänkte lägga in lite bilder ikväll som en liten uppdatering för tiden som gått. Från sommaren o framåt. Av nån anledning funkar inte kommentarsfältet som det ska. Jag måste in på inställningar då jag fått mail att det inte funkar. Jag är kass på datorer. Men bra på så mycket annat, såklart! ;)

Mamma, min goa mamma

Här är de...raggmunkarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar