tisdag 20 december 2011

Tredje inlägget idag, Julgottepåse

Kort, chai-te, fikon och apelsinmarmelad, brända mandlar o marsipan. Vilken gottepåse!


Igår kväll när jag kom till jobbet så fick jag en julklapp från en patient. All personal fick det, både dag, kväll o natt. Jag blev så himla glad! Det var en påse med massa gottigt i. Blev verkligen rörd! Allt låg i en vit påse med rött papper på toppen.




Nu börjar man få mycket julkänsla. Har också inhandlat lite julklappar till skrotet. En sak som vi är supernöjd aoch som vi hoppas (och nästan vet) att han blir glad för. Vår stora kille!




Nu har jag bloggat ifatt lite, haft sjukt mycket att göra nu känns det som. Jobbar nu sista natten och sen är man ledig ända fram tills söndag natt. Skulle egentligen jobbat hela julhelgen men man kan tacka sin lyckliga stjärna att man sparade massa föräldradagar. Skulle aldrig jobba en jul, aldrig någonsin! Vet att säkert många måste jobba då fast de inte vill men jag sparade mina dagar just för såna här tillfällen. Jag visste att det skulle suga rejält att gå o jobba julaftnar, födelsedagar osv. Nu vet jag att jag inte behöver...inte på ett par år framåt iallafall. Vet inte säkert men tror man kan ta FL fram tills barnet är 8 år om jag inte är helt ute o cyklar nu.




Nu ska jag lägga mej och sova inföär min sista natt!


Fortfarande bara lite pudersnö på backen. Tack Tack Tack! På julafton kan de vara vitt sen kan skiten försvinna. Ok kanske på nyår också då men sen får det banne mej vara nog!




Ha det så bra så länge! Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar