måndag 12 december 2011

Middag för 5

Västerpottenspaj med färska fikon o blandsallad på toppenPepparkaks-pannacotta

Min älskling fixar och donar i köket


Dinnertime, Sebbe, Nutti, Fredrik och Kiril



Jag o K posar




I lördags hade vi middag för Kiril och Fredrik. Som ni kanske minns så fick jag en bok av Fredrik, Pernillas Jul. Jag sa då att jag skulle bjuda hem dem på något ur boken och det gjorde vi i lördags. Innan maten så drack vi glögg med mandel o russin och åt pepparkakaor som jag o Alexander hade gjort tidigare på dagen. Det blev Västerpottenspaj till varmrätt (taget ur boken) och så hade jag gjort en pannacotta med pepparkakstema till efterrätt med kaffe. Lite juligt sådär :) Jag är fullkomligt galen i pannacotta. Denna ljuvliga lilla skapelse! Och så enkel att göra! Toppade med små egenskurna hjärtan. Vi drack vin till maten, Alexander coca cola zero :)




Det var en jättetrevlig kväll!




KRAMAR!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar