måndag 2 januari 2012

2012

Bild lånad från Google

De stora helgerna är nu över för i år. Julen har passerat med allt vad det innebär, vi har firat in det nya året och slålat i champagne. Nyår firades här hemma med lilla familjen, Catharina och Kiril. Vi började middagen med världens godaste lax och saffranssoppa (den godaste soppan jag ätit i hela mitt liv!!) Till den drack vi vitt. Till varmrätt blev det lammstek som jag smorde in i citron, rosepeppar och kryddor och en hel del vitlök och vi drack rödvin till varmrätten. Till det gjorde Sebbe en potatiskaka, sallad, gelé och lammsås från skyn. Till dessert skulle det ha blivit lingon, Kirils hemmagjorda kålasås a la Feffo och äkta vaniljglass. Fast desserten hann vi aldrig med. Helt plötsligt var klockan 32.30 och vi skyndade oss ut till bron och kollade på alla fina fyrverkerier. Alexander var vaken hela tiden och tyckte att dte var kul men även lite läskigt. Vi stod väldigt nära allt och vi skålade vid 12-slaget. Hinlen lystet upp av massopr av rislyktor som folk tänt för nära och kära som inte längre finns med oss. Det var så vackert!!! Vi gick sen hem snabbt för dte var kallt som tusan och Alexande rvar allt annat än nöjd över situationen men sen somnade han så fort vi kom hem. Vi skippade desserten för ingen av oss orkade äta nåt mer, än mindre fixa den :) Sebbe och Alexander somnade så fort vi kommit hem. Kiril åkte hem vid 02. Catharina sov över och vi la oss vid 02.30 ungefär. Jag var vaken ett tag till för ville kolla så att Kiril kommit hem ordentligt. Kröp sen ner hos Sebbe och Alexander i våran stora säng där de båda sussade gott! Min fina lilla familj....Kiril tog mssa bilder med sin flashiga kamera så får lägga in dem när jag fått dem av honom. Hoppas att ni alla hade en fin nyårsafton! Nu har vi ett nytt år att fylla med minnen och kärlek!


KRAM PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar