tisdag 8 juni 2010

Dagis stängt, träff med Jonna och Lova på 4 H-gården

Igår var dagis stängt så jag o Nutti hängde hela dagen och hade dte jättetrevligt. Jag sa till Alexander att jag har väldigt ont i ryggen och han förstod och var otroligt duktig och hjälpsam.

Vi åkte med Jonna och Lova (Lovas dagis också stängt idag) till 4 H-gården i Aspudden. Vi hade med oss baguetter, risifrutti och dricka. Jonna hade även bakat chokladrutor som vi mumsade på. Barnen lekte som vanligt lika livligt. Jag o Jonna tog det lugnt på filten som vi lagt ut så vi hade uppsikt över kusinerna. Jag tog dte väldigt lugnt för jag kände av ryggen. Vill inte att det ska bli värre. Men jag behöver inte lyfta lillen och allt det där så det går bra.

Vi hade soligt o fint, om än några stackmoln men det var uppehåll hela dagen. Vi var där i flera timmar och fikade o tittade på djuren. Kommer lägga in bilder sen. Tack Lova o Jonna för en jättemysig dag!!! Det gör vi snart om igen!

Sen åkte vi hem men innan gick vi till Mc Donalds för jag orkade verkligen inte ställa mej o laga mat när vi kom hem. Vi stupade i säng båda två när vi kommit hem. Vi låg tillsammans i stora sängen och sov ganska länge. Det är mysigt att sova middag med Nutti.

På kvällen åkte jag hem till K ett tag. Promenerade också. Känns bra i ryggen när jag går mycket. Men på kvällen kändes det att jag varit igång. Även att man inte lyfter och så, så måste man ta dte lugnt. Vill inte bli sängliggande!!!

Jag kommer inte att jobba idag ons eller tors. Skulle inte fixa en natt på jobbet med ryggen nu. Finns inte ens på kartan. Och det är heller inte så snällt mot dem jag jobbar med heller för de får jobba för mej också då eftersom jag inte kan lyfta eller vända. Så nu är det kurering som gäller. Värktabletter, värmedyna och promenader står på schemat.

Nu ska jag fixa lunch och sen är det utvecklingssamtal på dagis. Sen går vi ut o promenerar lite till i det fina vädret. Kanske får Nutti plaska lite vid stranden. Beror på hur jag känner mej. Stackars barn, dte låter som man är nån alkismorsa eller nåt.

hej så länge! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar