onsdag 2 juni 2010

En härligt varm dag som jag sovit bort

Hade tänkt att lägga mej tidigt ikväll men det gick inte så bra med det. Har inga som helst problem att vara vaken till 02 om nätterna. Ja det blir ju lätt så när man är nattjobbare. Natten gick bra men oj va trött jag var. Jag vet nu att det inte går att jobba en natt, sova för lite och sen jobba ytterligare en natt. Vissa klarar det, men inte jag. Jag behöver minst 7 timmars sömn om dagarna mellan två pass. Men jag är glad att jag hjälpte K med flytten. Det var dte värt.
Idag när jag kom hem på morgonen så hjälpte jag till att göra Alexander klar inför dagis och kela lite med honom innan han o pappa gick till dagis. Han skulle ha matsäck med sej men det hade pappa redan ordnat.

När de gått så gjorde jag mej en smoothie och satte mej på balkongen o tog en cigarett. Sen bäddade jag rent i sängen och tog en dusch, borstade tänderna och kröp ner. Det var gudomligt! Det enda som störde mej lite var att det var strålande solsken ute och jag visste att det skulle komma att bli en varm dag. En varm dag som skulle sovas bort av mej. Man vill verkligen passa på att njuta av dessa dagar för man vet inte hur nästa dag kommer bli. Ena dagen är det jättevarmt o nästa så åker jackan på. Men morgondagen bjuder på ännu högre temperatur så då ska jag njuta i solen.
Jag fick lite dåligt samvete att jag gick raka vägen hem fr dagis men jag var så seg. Orkade inte hitta på nån aktivitet även om jag verkligen tänkte på det. Ville göra nåt efter dagis ute i solen men pallade inte. Alexander var ganska trött så det var nog bäst att vi gick hem o lagade mat istället. Annars kan jag tycka det e mysigt att sätta sej på nån filt vid nån lekplats eller vid stranden och käka jordgubbar o glass eller nåt. Men idag fanns inte orken helt enkelt. Jag väger upp det imorgon baby!
Nu ska jag ta ut tvätten ur tumlaren och sen kvällsbestyr och sen är det sängen. Fast om jag ska vara ärlig så är jag inte dte minsta trött nu. Hur kan man vara det när man sovit hela dan? Men det är bara att lägga sej och räkna får :) Kollade på Desperate Housewifes och det var säsongsavslutning. Inte alls så bra så jag hoppades på faktiskt. Men längtar redan till nästa säsong börjar.
Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar