måndag 28 juni 2010

Varför sova inne när man kan sova ute i solen?


Idag har jag varit ute i solen hela dagen. Jag borde ha sovit men var inte särskilt trött så jag var ute och låg på en filt hela dagen. Det var skönt! Nu fick jag en extra dag istället för att sova bort den. Är inte ens speciellt trött nu heller, men det blir en tidig kväll för mej. Elisabeth som jobbade med oss inatt skulle också ut o lägga sej nånstans. Hon ville inte heller ligga inne när dte var så fint väder. Kan ju kanske låta konstigt att sova ute men när man jobbar enbart natt så sover man bort väldigt många dagar. Man sover innan ett pass, mellan två pass och efter passen. Man vill ju få lite frisk luft också och njuta av värmen. Bor man i Sverige så är man ju knappast garanterad soldagar.


Imorgon ska det bli 28 grader (!). Hade tänkt vara hemma för mej själv och göra så lite som möjligt men kan man verkligen sitta inne när det är så fint väder? Det får vi se imorgon.


Idag efter att jag hämtat på dagis så gick vi hem och åt middag. Jag var lat och det blev tortellini i tomat/gräddsås. Det gick ner hos både mej o Nutti. Sen begav vi oss till stranden och hängde där en stund men ganska snart insåg jag att vi nånstans på vägen tappat nappen. Jag packade genast ihop och vi var hemma på 5 min :) Att vara utan nappen vid 19-tiden på kvällen är inte alls kul! Men det gick bra. Vi hittade den på hemvägen och nutti höll sej lugn tills vi kom hem o fick en annan napp. Sen var det dusch och tandborstning och nu snart så ska han lägga sej. Sebbe kom just hem så vi ska ha lite mamma/pappa-tid. Jag har ju jobbat hela helgen o inte varit hemma på kvällarna sen i torsdags.


Fast just nu så känns det som att jag skulle kunna ta ett pass till inatt. Man kommer in i rutinerna och man bara kör på. Mina fina kollegor jobbar även inatt, så valet skulle inte vara svårt om jag blev tillfrågad/beordrad (föredrar att bli beordrad då ersättningen är fet haha). Men det är skönt att vara hemma såklart!
Har tvättat idag. Det behövdes. Hatar när korgen är full över kanterna. Bytt lakan i sängarna så jag ska ta en dusch o krypa ner och titta på nån streamad film på nätet. Så social ska jag vara :) Sebbe kollar ändå på fotboll och det avstår jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar