söndag 20 juni 2010

Vår vistelse på Mallora

Hej alla:)

Jag ska nu försöka uppdatera lite om vad som hänt sen sist. Vi kom hem från Mallis i torsdags natt. Resan ner gick utan problem. Åkte med Ryanair. De kan vara lite lömska men allt gick fint. Inga förseningar och vi var fulla av förväntan. Vi kom fram runt 21.30 till hotellet. Det var ett helt ok hotell. Uberfräscht badrum som var lyxigt. Sånt e viktgt för mej! Hatar offentliga badrum annars.

Vi åt ute varje dag och det är lyxigt. Lite skillnad mot mackisar o köttbullar. Det som jag störde mej på var att dte var lite kyligare än jag väntat mej. Men vi badade i havet varje dag och låg vid poolen. Nutti var lite skeptisk till havet men älskade poolen. Vi brukade vara halva dagen var. Jag är inte alls förtjust i poolen egentligen. Men det var skönt där också.

Vi hade en liten favvorestaurang som vi var på ett par ggr. Det var en brittisk restaurang och det blev mycket Fish and chips. Vi åt på lite fiskerestauranger och bara njöööt av vår tillvaro.

Strosade runt på kvällarna i solnedgången och drack drinkar på uteserveringar. Åt glass och latte på nån liten taverna. Vi la oss inte före kl 24 nån kväll. Alexander var också vaken ända tills vi la oss. Han sov dock middag varje dag, antingen på stranden eller i vagnen. Vi har njutit varje dag av Spanien och varandra. Så mysigt att vara borta så här bara lilla familjen!!!!

Det fanns en hästranch en liten bit fr hotellet och där brukade jag o Alexander hänga ibland på kvällarna när pappa skulle kolla på fotboll-VM. Vi köpte massa äpplen och matade dem med. De var lösa där inne. De där stackars hästarna fick stå i solen hela dagarna och köra runt massa turister i vagnar. Jag hatar sånt där! Hur kan man åka med de där vagnarna? Alexander frågade aldrig om vi kunde åka och hade han gjort det så hade jag sagt nej direkt och förklarat varför. Skulle aldrig stödja det. Vi köpte vatten till dem på dagarna när de stod i solen och väntade på att köra några varv med vagnen på turister. Usch och fy!

Ibland var det röd flagga vid stranden. Badförbud! Det var höga vågor men då höll vi oss vid poolen. Det fanns badvakter precis som i Baywatch :)

Jag badade mycket o länge i havet. Hoppade och skuttade runt som en annan fisk. Jag älskar havet!!

Vi gjorde inga direkta avstickare utan höll oss vid stranden och poolen. En dag regnade det så det var verkligen inget kul. Ok att dte kan vara mysigt med såna dagar också men med tanke på att vi inte hade superstrålande sol varje dag så törstade man efter soltimmarna. Men de flesta dagar var det helt ok. Sol, moln, sol, moln.

Hemresan gick bra. Vi tog taxi även tillbaka till flygplatsen. Den resan tog ca 1 timme och det var det sååå värt! Innan vi åkte hemåt så låg vi vid poolen för vi checkade ut kl 12. Åt lunch på våran italienska restaurang och sen slappade lite innan taxin kom. Alexander som hela flygresan hem. Jag hade kämpat med att hålla honom vaken hela dagen och när vi väl kommit upp i luften så sa vi: nu är det ok om du vill sova. Ok, sa han och somnade på ca 5 sekunder :))) Sebbe och jag tänkte att nu får vi lite qualitytime så vi beställde in massa godsaker på planet och myste. Vi kom hem ca 00.30 på natten och wow va härligt det kändes. Lite vemodigt hade dte varit på dagen att denna veckan nu var slut då det varit så mysigt att komma bort hela lilla familjen, men samtidigt skönt att komma hem till sitt eget. Nu har vi hela sommaren framför oss och hoppas på att det blir en skön o varm sommar.

Jag ska föra över bilderna på datorn o lägga in dem här. Har inte lyckats föra över bilderna från min Iphone. Skriva det kan jag, men bilderna läggs inte in...De kommer sen idag! Lovar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar