lördag 26 juni 2010

MIDSOMMAR!

sill-lunch på balkongen
Picknick vid Vinterviken
Nutti släcker grillen
Mamma o pappa
Gustav checkar köttet
Hanna kollar läget :)
Catta poserar
Kusinerna leker hemma hos oss Igår var det midsommar och solen lyste över oss från klar himmel. Vi som firade tillsammans var morbror Gustav, kusin Lova, moster Catharina, faster Hanna, Sebbe, Nutti och jag. De kom hem till oss vid 12 och då dukade vi upp för sill-lunch på balkongen. Jag hade köpt midsommarbukett som jag ställt på bordet och en blommig duk. Det var så fint så. Vi satt där och åt rökt/gravad lax, nypotatis, olika inlagda sillar, matjesill, gräddfil, gräslök, baguetter, cocktailtomater mm.

Vi begav oss senare på eftermiddagen till Vinterviken, där vi även var förra året vid midsommar. Hittade en fin plats (vi var inte ensamma kan jag säga. Hjälp vad folk det var som satt lite överallt med filtar o grillar, ölbackar och snapsglas :) Härligt! Vi hade med oss kött som vi grillade och hemmagjord potatissallad som Catta gjort, baguetter, sallad, ostar, olika grillsåser (min favvo är honungssås med smak av rök). Självklart hade vi jorgubbar med också. 6 liter hade vi :) Måste finnas mycket jordgubbar på midsommarafton!

Barnen lekte och hade så skoj. Alexander sov inte middag, men det gick jättebra ändå! Han o Lova har ju alltid så kul. De är mer som syskon än kusiner.

Vi satt vid Vinterviken ända till klockan var nästan 19.30. Då började vi vandra hemåt. Det tar ju ett tag att gå med en 5-åring och en 3-åring :)

De andra åkte hem till sej, bara Catharina som var kvar och gick med mej sen när jag åkte till jobbet. Fick underbar massage av henne så jag skulle bli pigg inför min jobbnatt (tack!)

Tack alla som var med och gjorde detta till en härlig o minnesvärd midsommar!!
Kram från oss

2 kommentarer: