tisdag 29 juni 2010

Tandläkaren SUCK!

I helgen bet jag av halva min tand. Hade en provisorisk lagning men i helgen rök den alltså. Kändes obehagligt men om jag skulle få skitont så var jag ju på bästa stället typ. Ingen smärta kom iallafall. Ringde min tandläkare och jag fick en tid som idag. Gick dit med tungt sinne. HATAR TANDLÄKAREN! Inne henne personligen men att gå dit. Fy alltså va dyrt det är att gå dit. Hon fixade och trixade och hoppas det ska lösa sej. Vill ju ha det gjort nu innan sommaren o semestern. Pratade med mamma innan jag var där o beklagade mej lite. Tänk va, det spelar ingen roll hur gammal man blir, mamma är alltid den man vänder sej till om det är nåt. Hon får mej alltid att må bra! Hon ställer alltid upp och finns där. Jag saknar henne skitmycket men snart kommer vi ses på Öland! *längtar'
Alla har alltid sagt att jag har så fina o vita tänder. Men de är tyvärr inte så starka. Rökningen är väl inget plus heller..Men jag går dit regelbundet och det är jag glad för. Man måste verkligen ta hand om sina gaddar. Men det var inte så lätt när man var studerande och nyss inflyttad till sthlm. Då prioriterade man inte att släga sina pengar dit. Man hade ju inte ont liksom. Smällen kom i efterhand.
Nog pratat om tänder och tandtroll. Idag är det 28 grader och jag är hemma och bara är. Kom hem för ett tag sen så nu tar jag igen mej lite innan jag hämtar lillen på dagis. Jag har förberett matsäck (makaroner och köttbullar) som vi ska ha när vi går till stranden och så hänger vi där ett tag.
Ringde Emilia och lilla nyfödda bebban och sa att vi sitter där om de vill gå förbi en sväng. Vi bor ju så nära varandra. Hoppas de kommer :))) Jag e så nyfiken på lilla underverket! Tar med presenterna utifall att de dyker upp. Skriver inte här inne vad jag köpte för Emilia kan se innan vi ses och då blir det ju ingen överraskning :)
Nu har jag betalat räkningarna och ska lägga mej i soffan ett tag. Mitt mobila internet funkade inte igår så jag fick ta räkningarna idag på Sebbes dator. Nä nu drar jag :) Kanske skriver nåt mer ikväll, kram på er

1 kommentar:

  1. hade verkligen verkligen velat komma... men Z var tvungen att få sitt arbete klart innan fredag och tydligen är det mitt jobb att se till! =P XX
    Men nästa vecka!! Saknar dig!

    SvaraRadera