onsdag 11 augusti 2010

En dag på stan med Nutti och Kiril medans pappa fick egentid

Igår var jag, Nutti och Kiril inne i stan hela dagen. Pappa behövde lite egentid så jag tog med lillen och mötte upp K vid Skanstull. Vi gick till BR Leksaker och handlade lite kul till Nutti. Han valde ett ritblock och en hel massa kritor i olika färger.
Sen fikade vi på ett av mina och K:s stamfik på söder (som vi dock inte har varit på på evigheter). Vi satt där ett tag o småpratade och sen gick vi till Hornstull och lekte i en jättebra lekplats. Alexander blev gungad och vi klättrade och snurrade på allt som gick. Han tjöt av skratt. Sen gick vi hem till pappa som hade lagat middag. Jag och Kiril gick ut en sväng och köpte SUBWAY-smörgåsar och läsk och satte oss vid Trekantssjön och mumsade. Vi satt där i ett par tim och skrattade och pratade.
Sen gick vi mot centrum och Sebbe bad mej att hyra en film på hemvägen. Jag gjorde det och K hjälpte mej. Jag är inte så van att hyra i automater utan mer att kolla i en videobutik. Tror han missade 3 st tvärbanor medans han hjälpte mej :) Kvällen var jättevarm och det är ju ovanligt nu för tiden. Men dte var som en sommarkväll ska vara. Varm o ljummen.
Kiril åkte hem och jag handlade lite gott som jag o älsklingen skulle ha till filmen. Vi tittade på ungefär halva och sen bröt vi för att titta på Sopranos och sen fortsatte vi att titta på filmen. Det var en jättemysig kväll i soffan och vi skrattade och tramsade mycket! Annars brukar det mest vara jag som står för tramset men nu var sebbe på samma humör :))) Vi gick o la oss vid 01.30 ungefär och jag somnade i min fina Sebbes armar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar