tisdag 31 augusti 2010

vit väska samt en knuff i ändan till blogghatare


Igår morse gick jag av mitt pass. Underbart skönt att få sova hemma i 2 nätter nu innan jag går på igen på ons och tor! Jag sov inget alls på dagen utan åkte hem till Kiril och vi kollade på film hela dagen. Gick o köpte lunch och sen tillbaka igen. Det var mestadels regn o kallt så dte var skönt att stanna inne.

Sen hämta Nutten på dagis och sen träffa upp Lova och Gustav. Jag köpte en väska som jag tittat på ett tag och slog till. Jag är supernöjd och det känns jätteskön att ha på axeln. Får se bara hur länge den är vit :) Men jag har kommit in i en vit period nu. Vill bara ha vitt. Satt och kollade runt i vår lägenhet och det är typ bara vitt vitt vitt överallt. Praktiskt? När inte direkt, men man får hålla efter ordentligt. Innan vi flyttade hit så hade vi också mycket vit, bland annat soffan, soffbordet och väggarna. Nu är hela köket vitt, alla väggar vita och även mycket av möblerna samt gardinerna. Men det gillas! I Alexanders rum är det dock inte så vitt, bara väggarna. I barnrum ska dte vara färg och form.

Ibland kan jag få för mej att jag vill ändra färg och då åker jag till IKEA och handlar hem olika detaljer. Skulle gärna vilja ha en fondvägg men där säger kära Sebbe STOPP OCH NEJ! Kanske tur att han tar ner mej på jorden igen för jag vet att jag skulle ångra mej ändå :=)

Har man vitt så kan man ha färgade kuddar i soffan och färgade plädar. Så kan man bara byta ut detaljerna när man tröttnat.
Hade en duskussion med icke nämnda om att blogga. Dessa personer kan inte förstå hur man kan lämna ut sitt privatliv på nätet. Jag tycker dock att dte är upp till var och en att skriva om vad de vill. Är man inte intresserad så varför ens gå in o störa sej på olika bloggare. Och en del sa även: Men vem bryr sej vad ni bloggare har gjort idag, vem bryr sej om vad ni har ätit/shoppat, gjort osv...min egen åsikt: bara strunta i att läsa så sparar ni energin till något roligare istället :)
Nu ska jag göra islatte och prata lite i telefon o sen titta på lite avsnitt av Leila bakar på tv4 Play i sängen...have fun!

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg väska :-) Finns den i andra färger?
    Vart har du köpt den??

    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Lina: Hej vännen! Jag har köpt jackan på Lindex faktiskt :) Jag vågar inte svara på om den fanns i andra färger. Men det borde väl inte vara helt omöjligt? Svart iallafall...kolla in Lindex så kanske du hittar fler färger. Kram på dej

    SvaraRadera