torsdag 19 augusti 2010

Islatte med vit chokladsås


Igår när jag o Kiril var och drack kaffe så testade jag en ny variant. Den hette Café Frapé och den intogs på FIX. Eller köptes där och dracks upp nån annanstans. Det var en islatte med espresso, krossad is, mjölk och vit chokladsås. Jag trodde jag skulle dö när jag drack den. Har aldrig druckit nåt godare i hela mitt liv. Snäppet värre än vanlig latte måste jag säga. Jag frågade baristan på fiket hur han gjorde den och han berättade så igår kväll skulle jag försöka göra en likadan. Hittade ingen vit chokladsås på tub (som de hade på fiket). Så det fick bli mörk chokladsås på tub från Konsum.


Resultatet? Helt ok faktiskt. Har gjort en nu igen och sitter här o njuter framför datorn. Jag har googlat på vit chokladsås och även skrivit till en tjej som bloggar om allt mums man kan tänka sej! Hittade hennes blogg när jag letade. Borde väl ha den där såsen nånstans tycker man! Vet att man kan göra egen men jag är lat så jag vill ha en färdig i kylen när jag är sugen. Kanske där jag köper latte cyrup vid Rådmansgatan? Ehh jag får kolla vidare. Har rengjort alla delar på espressobryggaren idag så nu blänker den igen.

Nu ska jag ringa till Maria och prata lite och sen slappa i soffan. Regnet öser ner så jag stannar bara inne idag och tar det väldans lugnt!

Lite OT men igår hände det nåt lustigt! Jag satt på balkongen o pratade i mobilen med svärmor och helt plötsligt känner jag att det börjar knastra mot kinden och örat. När jag tar bort telefonen så känns inget alls. Jag kunde inte ha mobilen mot huden! Jättelustigt. Det var som när man sätter håret mot tv-skärmen. hade mobilen på laddning ute på balkongen och när jag drog ur sladden så slutade det. Märkligt och lite läskigt...man hör ju om hur telefoner börjar brinna eller bara exploderar..Poff!

Jaja hej så länge :)




1 kommentar:

  1. Hej vad kul att du hittat hittat till min blogg! Du är mer än välkommen att följa den :)Kommer följa din härliga blogg med.

    Ang. vita chokladsåsen så hittade jag den på Ica kvantum antingen bland glasstillbehör eller bland bakgrejerna. Kan tänka mig att det är riktigt gott i en islatte! :)

    SvaraRadera