tisdag 10 augusti 2010

Update, obs, låångt inlägg

Oj va dte var länge sen jag skrev nu. Har tänkt att sätta mej men lusten har inte riktigt infunnit sej. Men nu så har jag lite tid över och jag drar det lite snabbt.
Vi kom hem till Sthlm i torsdags och det var såklart underbart! Vi har haft 3 fina veckor (menar dock inte vädermässigt) i Kalmar/Öland. Farmor Gudrun fixade så jag kunde bjuda in pappa på lunchen och ha lite avskedslunch på onsdagen och sen kom mamma o Kjell på kvällen. Gudrun hade styrt upp o fixat med allt! SÅÅÅÅ FIN DU ÄR SVÄRMOR!!!
Jag och Sebbe var också i Danmark och bodde på hotell. Det var mysigt! Nutti var hos mormor och Kjell på Öland i stugan. Vi åkte till Malmö med faster Sanna och farbror Simon efter att vi lämnat Nutti på Öland. Vi bilade ner. Sebbe körde för ungdomarna hade varit på fest kvällen innan.
Vi åt lunch vid grillkiosken i Kalmar innan färden startade och se stannade vi på nån Seven Eleven och drack latte och köpte glass. Sen blev dte ett stopp på nån gammal militäraffär där killarna gick runt o provade gamla uniformer osv.
I Malmö passade jag på att träffa mina vänner från Abu Dhabi, de som jag jobbade med som flygvärdinna. Jakob o Linda som lyckligtvis bara bodde 5 min bort fr Sanna och Simon. Jag var där en stund på kvällen och det var såååå mysigt att se dem. Sen gick Sanna, Simon, Sen och jag ut och åt middag. Det blev plankstek och sen tog vi taxi tillbaka till deras lgh. Jag och Sebbe låg på madrasser i vardagsrummet o tittade på tv när de andra lagt sej.
På morgonen slänge vi ner nycklarna i brevinkastet och tog tåget till Köpenhamn. Sanna o Simon åkte till sina jobb innan vi hade stigit upp.
Vi åt lite frukost på stationen, de blev latte och bagles och sen iväg. Hotellet i Danmark var inte lika fint som förra gången vi bodde där. Jag ville ha rökrum för sist vi var där så fick man röka och det var så bra luftkonditionering så man kände inget alls. Den här gången ville inte ens jag röka inne. Helt inpyrt och dte var placerat i nåt slags annex. Inte alls mysigt men nu vet vi det tills nästa gång. Inte mer det hotellet. Jag rökte dock lite när Sebbe somnat och jag satt och tittade på Animal Planet till 03.30 på natten haha. Så typiskt mej.
På dagen i Köpenhamn så mötte vi upp mina andra vänner från Abu Dhabi, Cecilia och Sören. SÅ härligt att återse dem. Sören träffade vi förra året nör vi var där mej då kunde inte Cilla. Jag har inte sett Cilla sen jag lämnade Arabvärlden och jag minns det så väl. Jag stod vid hotellets entre med Sören och vinkade och grät när Cilla skulle ut på en flygning, och jag skulle göra min flygning hem till Sverige....det var tufft! Men nu efter 6 år så ses vi gen :) Tack vare Facebook!!! Tur att man kan ha kontakt med vänner runt om i världen!
Vi tog en öl vid ett mysigt torg och satt på uteservering och sen gick vi o åt middag på ett annat jättetrevligt ställe. Sen gick dem och vi gick runt o tittade lite i affärer. Sebbe köpte 2 st Ralph Laurenskjortor på Illum, ett stort varuhus.
Sen gick vi tillbaka till hotellet och sen på kvällen gick vi till ett sushiställe som hade Running Sushi. Man går alltså dit och sätter sej mitt emot alla andra och det går ett band med massa uppläggningsfat på med olika sushibitar och så tar man det man vill ha :) Superkul! Det var första gången vi åt sådär. Jag har sett såna ställen i London o tror att det finns i Sthlm men har aldrig testat. Det var en upplevelse :))
Andra dagen så gick vi och åt smörrebröd, underbart gott! Vi satt vid en liten hamn ute och det var väldans romantiskt med rutig duk och allt. Sen gick vi vidare till Christiania. Jag trodde att jag visste vad det var för nåt men där hade jag fel! Trodde mest att dte var ett större Plattan men det är ju ett helt område där folk BOR! Det springer barn där, det var lite försäljning av diverse saker (lagliga som olagliga). Små skjul där människor bodde. Jag blev förvånad! Jag klickade och tog kort och fick tillsägelse av en pundare att NO PHOTOS! Höll på att skita på mej!
Sen åkte vi hem på kvällen och mötte upp Nutti, mamma och Kjell och de körde oss hem. Vi hade såklart med oss presenter till Nutti. Han hade saknat oss och nu var det separationsångest hos den lille mannen. Men nu skulle vi bara vara tillsammans igen!
Vet att dte är ett supåerlångt inlägg och jag vet inte om nån ens orkat läsa men jag ville ändå blogga om detta för bloggen är ju min dagbok och jag vill minnas detta!
Ska blogga lite mer nu när vi är hemma igen...bilder kommer senare...tror jag..
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar