fredag 27 augusti 2010

En förälders dåliga samvete

Idag på morgonen så gick jag ut och promenerade med en Bea och hennes dotter Isabelle. Från 9-11. Gick direkt från dagis och så möttes vi upp. Det var jättehärligt väder och luften var krispig och sval medans solen sken från klar himmel (typ). På halva vägen köpte vi varsin Cola Zero och så fortsatte vi att gå. Det var sååå skönt. Sen gick jag hem och lagade lite lunch och nu ska jag sova inför min jobbnatt. Jobbar hela helgen, fre-lör och sön. Har alltid lite små-ångest dessa fredagar, men om en vecka så har jag just gått av mitt sista pass på morgonen och kan se fram emot 10 nätters ledighet. Att få sova hemma i sin säng bredvid Sebastian är något som jag uppskattar så otroligt mycket mer sen jag började mitt nattjobb. Sånt tar man bara för givet annars.
Nu ska jag inte fastna här längre för jag behöver min sömn. Ha det så bra så kanske jag bloggar mer i helgen om det blir tid över. Imorgon ska hela familjen ut på långpromenad igen. Det är en tradition vi har haft i sommar. Härligt!!
Och så ska jag förstås sova en hel del. Det gäller att passa på nu på helgerna när man inte måste ställa klockan för att hämta Nutti på dagis. Jag har alltid dåligt samvete när jag jobbar mycket och han får vara långa dagar på dagis. Det känns lite som att man är en bättre förälder ju kortare tid man har sina barn på dagis och det svider såklart! Jag vet att jag ALLTID stressar till förskolan för varje minut jag kan minska hans tid där. Försöker gottgöra för det när jag är långledig o ha honom hemma en hel dag med mej och så gör vi nåt kul ihop, bara han och jag. Samt att jag hämtar tidgare de dagarna också.
Jaja, man måste ju jobba! Alla gör det. Så är det bara! Bara det att jag jobbar på natten och sover på dagen. Inget konstigt med det!
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar