onsdag 18 augusti 2010

Grattis Kiril/Cyril på din födelsedag!


Idag fyller världens bästa Kiril 29 år. Han är tätt efter mej:) Vi träffades idag på stan tillsammans med hans jättegulliga tjejkompis Fathia. Vi åt lunch på Drottninggatan och sen strosade vi runt på Kungsgatan och sen ner mot Gamla Stan där jag bytte ett par SSS-mysbyxor åt Sebbe. Problemet var bara att det inte fanns medium som han ville ha. Jag har ett par medium hemma och vi slåss om dem hela tiden men Sebbe ville ha ett par egna i large. De var såklart för stora och de hade bara 5 dagars öppet köp och nu har det gått 6 dagar. Så han sa att han kunde ta mina om jag ville ha ett par nya (TACK!) i strl small nu när jag blivit så "skinny". Köpte ett par i S iallafall :)

Sen gick jag o Kiril till Kungsholmen och Fridhemsplan och köpte oss varsin latte och gick till vår "avskedspark" och satte oss (vi satt där en hel dag innan han drog till London i sep). Vi pratade och hade trevligt. Han fick en present av mej som jag köpte igår. En bok om juicer och smoothies. Nästan en sån som jag har själv. Vi satt där och rökte och drack latte. Sen var det dags för mej att åka mot dagis och hämta plutten. Jag längtade efter att få komma hem o busa och gosa med Nutti.

Sebbe tränade ikväll så vi hade en mor-son-kväll. Lovely!!! Han hade dock sovit i "lite mer än en timme" idag på dagis och det märktes för han hade svårare att somna ikväll. De har som policy att inte väcka barnen!? De senaste dagarna har han inte sovit alls på dagis för att jag o Sebbe har försökt att hålla honom vaken och sen lägga honom mellan 19.30-20 nångång. Då sover han till kl 07.30 på morgonen. Vaknar inte en enda gång på natten och ber inte om välling alls under tidiga morgonen. Fan att dte inte ska vara föräldrarna som bestämmer hur barnen ska sova på dagarna. En timme har de sagt, de kunde göra ett undantag sa de, men lite mer än en timme är ju ganska vagt måste jag säga...

Men jag är så mesig så jag sa inget när hon berättade när jag frågat. Men vaknar han inatt så kommer jag ta upp det med personalen. Det är inte meningen att en hel familj ska vakna på natten för att de har sin jävla policy att inte väcka barnen på dagarna...blir så förbannad!! Lämnar ämnet nu för jag blir bara arg!

Än en gång min fina Kiril, du är så himla snäll, omtänksam, bitchig (ja det är du!), och rolig på alla sätt och vis! Hoppas din födelsedag har varit bra och att du blivit ordentligt uppvaktad.
Stor kram från mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar