tisdag 17 augusti 2010

Tandläkaren och date med Sofie

Fina Sofie på Gina Tricot!
Sofie

Sofie dricker chai-latte (underbart gott!)
Idag fick vi gå upp tidigt. Klockan ringde 7.15 och jag lämnade på dagis 8.30 för att jag skulle vara hos tandläkaren kl 9.00. Det gick bra där även om jag hatar att gå dit men man måste vara rädd om sina tänder så det är bara att släpa sej dit. Hur ont det än gör, vare sej det är i munnen eller plånboken.

Hade tänkt att bara gå hem o lägga mej i soffan men så ringde Sofie när jag var på hemväg och vi tog en spontanfika, hörde samma tunnelbaneröst i telefonen när jag pratade med henne som jag själv hörde på perrongen och vi var på samma tåg :) Jättekul för det var sååå länge sen vi sågs. Jag o Sofie ungick en hel del när våra killar var bebisar. Då körde vi runt i våra bugaboo-vagnar och var supercoola nyblivna o mycket trötta mammor haha :)Vi gick o tittade lite på Polarn o Pyret. Farmor ville att jag skulle köpa en tröja från henne till Nutti som inte fanns i Kalmars POP. Så det gjorde jag och sen tog vi en sväng på HM och sen Gina Tricot. Tack farmor för tröjan!!!! Kände sen att jag ville hem o ta det lite lugnt innan jag skulle hämta den lille på dagis.

Klockan 15 kom han springandes emot mej och vi handlade mat på hemvägen och jag fixade fiskbullar med potatis till Nutti. För mej är dte för tidigt med sån mat vid 15.30. Jag äter inte dte men farmor sa att han älskade det när han var hos henne i somras så jag tänkte att jag testar. Senare lagade vi pannbiffar, potatis, sås och lingon och åt med pappa när han kom från jobbet. Jag drog sen ut och powerwalkade i över 1 timme. Det var skönt! Sen hem och titta (och dregla) till Leila Bakar. Wow va hon är gudomlig den där Leila Lindholm! Vilka smetar hon gör, vilka bakverk. Vill bara slicka i mej hela skålen! Bara sådär rakt upp o ner! Och så är hon så jävla snygg och söt! Har hört så mycket rykten om henne att hon är si eller så men jag väljer att tro på det jag ser :)
Nu är det bedtime för mej. Det har det varit länge nu men jag kommer aldrig i säng i tid, NÅGONSIN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar