tisdag 24 augusti 2010

Första jobbnatten på 5 veckor

Just hemkommen från min förstajobbanatt på 5 veckor..natten va lugn som tur var och inga större larm. Hade väldig ångest igår för att semestern obledigheten va över. Men försökte tänka positivt och att man faktiskt måste börja jobba efter sem fört eller senare. Men hur som helst så gick det fint!

Fick SMS från kiril igår och han kom hem till mej och jag fixade lunch. Vi åt, pratade o rökte. Han lockade mitt hår i fina korkskruvar. Jag har en sån där speciell tång som gör korkskruvar men har aldrig riktigt kunnat hantera den, men med lite hjälp och tips på traven så gick det. Kände mej lite som en i Det lilla huset på prärien när han va klar:) vi tog lite bilder (som vanligt). Han ska skicka dem så kan jag lägga ut dem här.

Hämtade Alexander på dagis och vi åt middag sen på kvällen. Det blev rester sen lunchen som bestod av kyckling i ugn blandat med grädde, crème fraische, paprika och annanas. Till det Coca Cola. Enkelt men gott;)
jag o nutti låg o tittade på Emil i Lönneberga i sängen och gosade. Vi busade och lekte med bussen och sen kom pappa hem från jobbet och det sista av lunchen. Jag gick o vilade en timme innan det var dags för jobb. Hade tänkt cykla till jo vet men det var tur att jag va lat och åkte t-bana för det regnade inatt och idag på morgonen.
Jag hade oxå ett underbart samtal med Jenny Kalpakas (fd Tyrsing) inatt. Sååå underbart samtal. Vi bestämde att vi skulle ta en lunch snart.

Nu är det sängen för mej. Regnet smattrar på fönsterbläcket och himlen är mörkt grå så jag lär (och hoppas) att jag får sova gott utan samtal på mobilen. Måste ju ha den på ifall dagis ringer. Vi har ju bara mobilerna och ingen fast telefon.

Tänkte blogga lite mer ikväll. Kram o godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar