söndag 22 augusti 2010

Odense Nougat Sauce



Nu har jag äntligen hittat Odenses goda såser på Ica Kvantum (Tack för tipset Eleonore!). Hade velat ha vit chokladsås men det fanns inte där. Däremot en massa andra smaker. Jag köpte en med nougat som jag tänkte ha i min islatte. Mörk chokladsås var helt ok men detta var flera snäpp godare :)

Jag har redan testat nougaten idag och den var så j...la god! Jag dööör! Vill ändå ha vit chokladsås så jag får leta vidare på andra Ica Kvantum, men dte e ju kul med variation också. Jag kan ha min lilla samling.

Så här jag gör jag min islatte med nougat:

1. Espressokaffe i espressomaskinen (jag föredrar på enkel espresso, dubbel e för stark för min smak). Funkar med starkt rostat kaffe i bryggare också!

2. Mixa mjölk (valfri, jag tar grön eller baristamjölk), is ca 5 kuber och nougatsås. Isen som kan finnas kvar smälter när den blandas med kaffet

3. Häll först i espresson i ett högt glas/mugg

4. I med mixen

5. NJUUUUUUUUUT

Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar