måndag 26 juli 2010

En spontandag med farmor

Glass e mums/Kalmar
Nutti o farmor på kollot

Nutti hjälper farmor slå in ett paket till sin väninna


Lunch på Burger King vid Kalmar RASTA
Sådär ja..nu har jag bloggat ifatt om de dagar som vi varit nere i Kalmar och på Öland. Nu skriver jag om dagen som varit :)

Vi var sega idag när vi vaknade. Hoppades verkligen att inte Nutti skulle vakna pigg som en liten skit idag kl 07 men dte gjorde han faktiskt inte! Tror han vaknade runt 9.30 och då hade vi tur!! Jag hade bäddat till honom på golvet i sovrummet för det är bättre att han sover separat nu när vi bor här alla tre. Första nätterna innan Sebbe kom så sov vi tillsammans i bäddsoffan i tv-rummet. Men på detta sättet så kan han ligga och somna själv medans vi kan vara´i tv-rummet. Jag sov i sovrummet också fast i sängen och jag vaknade inatt av att vi låg två st i sängen. Då hade lilla hjärtat kommit upp o lagt sej innanför mej i sängen (den är en 90 cm-säng). Sötnosen!

Jaja vi vaknade och undrade vad vi skulle hitta på idag. Vi var sega som fan jag o Sebbe idag. Vi ringde farmor som bor nere på kollot nu och sa att vi tänka åka till Media Markt o handla laddare till Sebbes mobil (han glömde sin i sthlm). Vi hämtade upp farmor och åkte iväg dit. Sen blev det en tur till IKEA som också ligger där ute. Vi åt på Burger King för Nutten var hungrig. Sen blev det en tur till Elgiganten och farmor köpte en DVD också. Jag tittade efter ett rosa headset till min Iphone då mina andra är trasiga. Men hittade inget alls.

Ska in till stan imon och titta. Jag såg en tjej på t-banan för ett tag sen som hade illrosa lurar. Nu vet jag inte om det var headset eller enbart hörlurar men jag ska se vad som finns. Nu kan jag inte ens lyssna på musik. Sånt stör mej nåt enormt! Samt när jag är ute o powerwalkar så kan jag inte prata i telefonen utan att gå o hålla i den och inte heller då lyssna på musik. Annars får jag väl köpa ett par vanliga vita som jag haft innan.
Vi åkte sne till kollot och hängde där. Sebbe skulle dricka öl och äta pizza med sin pappa och sen skulle de titta på när Kalmar FF spelade fotboll. Jag somnade i soffan och farmor o Nutti lekte och var inne i stan o åt glass. TACK SVÄRMOR/FARMOR, jag behövde verkligen ta igen mej! Sen lagade farmor mat, det blev lax o potatis. Sen kom Sebbe och vi spelade lite spel och sen var klockan 21.30 och vi gick hem o nattade lillen.

Vi tittade på tv och sen la sej Sebbe inne hos Nutti medans jag tittade lite på Alien 3. Farmor har inte så många kanaler så det var det som fanns och det gick bra dte också! Har även fixat nytt virusskydd till datorn. Imon ska jag lägga in bilder från när vi var på Öland hos mamma och Kjell samt när vi var med pappsen.

Nu är det sängen som gäller!!! Att jag alltid ska vara uppe så sent!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar