torsdag 8 juli 2010

Linda, du har så fina vita tänder....

....ja dte får jag ofta höra. I hela mitt liv har folk sagt det till mej. De är verkligen vita men inte alls starka tyvärr. Dels sitter de tätt och jag känner spänningar och dels så är de kassa! Har hört att gula tänder är starkare av nån anledning...fast det vill jag ju verkligen inte heller ha...pest eller kolera..
Igår var det dags för besök nr 2 hos tandläkaren och det gick väl bra. Fick som vanligt lugnande och jag somnade till några minuter. När jag vaknade så undrade jag var det var som kändes så konstigt i munnen. Jag är helt väck! Men det gick på en timme och jag kunde gå därifrån själv. Ett besök som för en "vanlig" patient tar 30 min, tar ca 1 tim o 20 min för mej. Jag är så himla rädd! Men det är ett ont måste. En del av mina fina vänner har erbjudit sej att vara med mej olika gånger...Maria och Kiril har hjälp mej när jag varit där. Tack fina ni! Men idag var jag on my own
Efter besöket så ringde jag upp Emilia Schörling (fina du!) Hon bor där tandläkaren ligger så vi bestämde hastigt att vi skulle ut o sätta oss ett tag i solen. Vi gick o handlade lite matsäck och jag känner hur jag får mer o mer ont i käften och tar 2 st Alvedon men det hjälper inget alls. Det slutar med att jag ringer tandläkaren och frågar varför jag har så ont o att dte bara blir mer o mer. Jag skulle återkomma imorgon bitti (som idag) om det inte blev bättre. Jag fick tyvärr svika Emilia och gick raka vägen hem o tog en Citodon som jag inte tål egentligen. Men det dunkade i hela munnen och jag känner hur humöret svänger kraftigt på mej. Hatar tandvärk.
Tandläkaren sa att det ev berodde på att dne provisoriska fyllningen tryckte på tandköttet. Sagt o gjort, jag la mej i sängen o tog en Citodon och somnade direkt. Ställde klockan på 16 men hade räknat med att bara sova nån timme. Jag vaknade med ett ryck av att mobilen larmade...vaknade som en prinsessa. Utvilad och inget ont alls! Tack Citodon! Du verkar funka under sömn men inte under vaket tillstånd. Då blir jag helt snurrig och allt gungar. Men tar bort smärtan, det gör Citodon i alla lägen, vaken som i sovande! Men det ska ju såklart användas med försiktighet!
Pappa och Anita åkte hem igår morse när jag åkte till tandläkaren o Sebbe tog Nutti till dagis. Jag saknar redan lilla pappa. De åkte vidare till Gotland för Anita o pappa har semester. Vi kommer hänga med pappa sen när vi kommer ner till Kalmar/Öland under semestern!
Ja det var gårdagen och jag ser nu att det blivit ett långt inlägg. Vet fortf inte hur man lägger in bilder från Iphone till bloggen?! har googlat o allt men det funkar inte...damn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar