tisdag 27 juli 2010

På stan med pappa och grillning på kollot

pappa och jag fikar på stan
grillen med kött o halloumi

morfar, nutti, farmor och seb vid bordet Jag försöker blogga varje dag nu på semestern. Sitter här när lillen somnat och jag får lite tid för mej själv. Då sätter jag på min lilla dator och surfar ut i cyberspace...
Idag har i varit hos farmor på kollot. Sen tyckte jag att dte blev för mycket getingar o kryp där så jag cyklade in till stan. Vädret var helt ok idag faktiskt. Jag gick runt o letade efter ett headset till min mobil men det kostade 600 spänn för ett nytt till Iphone. Det är ju makalöst. Vill ju gärna ha ett men det var saftigt måste jag säga.

Till slut hittade jag en affär som heter K-Store här i Kalmar och de säljer enbart Apple-produkter så jag gick in o hittade ett vitt headset. Hade velat ha rosa men får ta helvita ist. Bättre än inget alls. Det kostade 295 kr och det var helt ok pris mot 600. Det var originaltillbehör till Iphone så jag var nöjd trots färgen.

Ringde sen till pappa på jobbet o frågade om han ville ta en fika med mej på stan och han kom in. Vi satte oss på ett lattefik (efter mycket om och men för pappa ville gå på konditori och fika, haha) Vi beställde latte, kaffe, läsk och blåbärspaj med vaniljsås. Vi satt ute och det var jättemysigt!

Jag rökte också när vi satt där och fick mej lite utskällningar då och då av min far...sen cyklade vi båda till kollot där vi senare grillade kött med farmor, Seb o nutti. Jag åt grillad Halloumi (stavas??) för första gången också och det var helt ok. Äter inte ost annars men det var ganska gott faktiskt. Vi drack rött vin till och en god sallad som farmor gjort av alla sina grönsaker och örter från trädgården på kollot.

Sen cyklade pappa hem och det bestämdes av Nutti att han skulle sova hos farmor inatt. Både jag och Sebbe tyckte dte var en bra idé att vi skulle få en kväll för oss själva. Vi hann till parkeringen så ville Nutti hämtas :) Men dte var mys det också!

På kvällen kollade jag o seb på tv o myste i soffan. Kiril ringde senare och vi pratade ett tag. Sen har det inte hänt så mkt mer men det har varit tillräckligt ikväll. En härlig dag! Verkligen! Nu hoppas jag bara att det ska bli lite sol o värme igen så man kan hänga på stranden också. Blir det fint imon så drar vi över till Öland och badar. På Möllstorp. Där hängde man mycket som barn.
Nu är det godnatt för mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar