söndag 11 juli 2010

Min nya termos

Min nya (latte)termos
Tada! Här kommer bild på ett bra inköp. En termos som är lagom att ta med o bära i handen när man är ute. Det är perfekt storlek. Sebbe blev jätteavis och sa att han också ville ha en sån fast i annat mönster. Så jag ska köpa en till honom också. Fanns jättemånga olika färger o mönster att välja mellan. På locket sitter det en liten manick som man kan dra bort och så blir det som en liten pip som man kan dricka ur. Inget spill och kladd. Jag gillade den här färgen, lite tjejig och somrig :=)


Vi hade med den till stranden idag o premiärtestade den, hade is-latte i den. Kan ju ha både varma o kalla drycker i den. Jättesmidig att hålla i. Den ser visst ganska stor ut på bilden men den är inte det egentligen. Är helnöjd. Tänk vad lite kan glädja så...och jag måste ju leva upp till mitt rykte som lattemamma. Nu ska jag bara introducera Emilia (Leila) till att också dricka latte o köra bugaboo. Hon o Sonny hade redan en lattehållare till sin bugga. Det är en väldans bra början! :))

Kram

5 kommentarer:

  1. haha, varje gång vi sätter kaffe i den där kommenterar folk "är inte den där till vällingen..!?" slår aldrig fel.

    Islatte: ca 4 isbitar i ett latteglas, fylla på med kall mjölk, i med lite vaniljsyrup (vaniljsocker kör jag!) och toppa med en dubbel espresso. Rör om. Isarna smälter. Ready to rock.

    Termos är den nya innegrejen! Hur grymt som helst=)

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt den? Har letat översöt efter nått liknande, men har inte hafts någon tur med att hitta någon... :)

    SvaraRadera
  3. Svar till Anonym: Jag har köpt den på Åhléns på Kungsholmen i Stockholm. Jättesöt men måste hållas rakt för att inte läcka. Den är inte helt tät. Men perfekt att ha när man ska hålla den i handen o dricka. I väskan funkar det EJ. Hoppas du hittar en. Finns nog på de flesta Åhléns kan jag tänka mej.
    Kram

    SvaraRadera
  4. haha klart man har den i handen när man dricker, men du förstår vad jag menar :)

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för ditt svar:D ps termosen är jätte fin;)

    SvaraRadera