lördag 3 juli 2010

Simon är nu officer! GRATTIS!

Sanna med sin officer
Simon himself!

Här står de i hettan på slottsgården

Jag o Seb myser vid Karlberg

Jag som spexar

Farbror Simon o Nutti

Svägerskor!

Farmor o nutti förbereder picknicken


Jag o Sanna posar

Picknick

picknickNutti som miniofficer


Efter picknicken
I fredags gick jag av mitt sista nattpass för den här perioden. Sov liiite under dagen och sen iväg o hämta Alexander. Farbror Simon tar examen på Karlberg slott. han är nu officer. Vi är sååå stolta! Sen hämtade jag på dagis och vi missade givetvis bussen och fick vänta i typ 15 min poå nästa. Sen byta till tvärbanan och den missade vi också precis. Det var skitvarmt ute och jag som hade duschat o fixat mej var vi det laget helt genomsvettig och aningen stressad. Vi skulle vara där vid 14.45 och vid 14.40 var vi fortf 5 min hemifrån!! KOm sen till Alvik och där var hissjäveln ur funktion. 10 barnvagnar stod i kö. Missade sen t-banan men till slut kom vi fram till Karlberg och jag var sluuuut!

men oj va det var kul att se Simon står där i fin uniform o ta emot bemärkelsen och diplomen. FINA DU! Det var soligt och jag tyckte verkligen synd om alla som stod i gassande sol hur länge som helst. Men sen efteråt så gick vi o firade med en stor o härlig picknick bakom slottet. Det var Sanna, Simon, Hanna, Gudrun, Seb, Nutti och jag. Vi satt där länge och bara njöt.

Sanna o Simon skulle fetsa vidare på slottet med de andra nybakade militärerna. Vi andra åkte hem. farmor åkte med o sov hemma hos oss. Det var en jättemysig dag! SIMON, VI ÄR SÅ STOLTA ÖVER DEJ! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar