lördag 24 juli 2010

På stan med pappa, Lova o Gustav o Nutti. MYS!!!

Jag försöker skriva ifatt lite nu så därför skriver jag så här. Igår så vaknade vi runt 9 och gjorde oss iordning för att möta upp pappa, Lova och Gutav i stan. Det spöregnade ute och pappa de andra tog bilen men jag o Nutti gick. Pappa körde om oss med ett paraply :) Kunde inte åka i bilen för vi hade bilstolen i lgh.
Vi gick o fikade medans Gustav kollade efter lite kläder i affärerna. Han hittade kläder och skor som han köpte. Sen var dte min tur och jag handlade en helvit pikétröja till Nutti samt lite schampoo och balsam på en frisersalong inne på Baronen. Ville ha nån god Body butter från The Body Shop men då ringde pappa och sa att de var hungriga så vi gick o åt lunch.
Gick runt ett tag till efter det och sen gick pappa hem till sej medans vi andra gick vidare till ett fika. Barnen åt glass och jag o Gustav drack latte/cappucino. Det var skönt att sätta sej ner lite.
Jag såg inte en enda som jag kände förutom våra grannar i sthlm?! Hur stora är oddsen?? De campade på Öland men var inne i Kalmar och gick lite. Det var kul att se dem i Kalmar.
Sen gick vi hem till pappa och spelade lite kort medans barnen lekte med ballonger de fått i stan. Sen skulle pappa til Karlskrona och mamma kom o hämtade Gustav o Lova och de åkte till Öland. Jag o Nutti gick hem till farmors lgh. Innan så handlade vi jordgubbar o lite gott till kvällen.
Sen kom Sebbe runt 23 och var trött efter sin jobbardag som följde av bussresan. Han somnade snabbt och tog Nutti med sej o de såg tillsammans i en 90-säng hela natten. Själv så låg kag o tittade på Alien från 1979 och sen var det serien V the Final Battle som de visade på 80-talet. Vadå nostalgiklick!!! Mamma satt alltid o tittade på det när det gick på tv då...UNDERBART! 80-talet var grymt på många sätt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar