onsdag 1 september 2010

Shoppat till Alexander

Idag på morgonen så gick vi till dagis och sen fortsatte jag ut o powerwalkade i ca 50 min. Det var skööönt! Hade sällskap av Bea och lilla Isabelle. Sen gick jag o tittade lite efter nya kläder till Alexander. Helt plötsligt har han växt ur nästan allt. Vart tog tiden vägen??
Igår var vi o handlade mat och jag letade efter den vita chokladsåsen som jag tjatar om hela tiden. Hittade den på Konsum och köpte 2 av den sorten och en till Nougat. Provade att göra islatte på den vita chokladen och det blev inte alls som jag tänkt mej. Så sötsliskig och inte alls god tyvärr. Men den kanske man kan ha till andra bakverk eller desserter.
Jag har fått tillbaka min pysselkänsla. Den brukar alltid komma smygandes så här på hösten. Idag är ju faktiskt första höstdagen. 1 september symboliserar höst för mej iallafall. Äevn att dte kan vara varma dagar så är sommaren ett minne blott. Jag ska göra lite tavlor till lillens rum tänkte jag. Ska kika efter snygga ramar och så är dte bara att pyssla på. Har sett fina dekorer som jag vill jobba med. Vi får se vad dte blir. Vill gärna sy mössor till Alexander. Ser att många gör det men hade man 2:a i syslöjd kanske jag inte ska ge mej in på det :) Man måste inse sina begränsningar :) Men testa kan man ju alltid göra.
Nu ska jag sova för inatt jobbar jag. Sen hämta lillen och jag har lovat att vi ska kolla på Charlie och Lola i sängen och bara mysa. Inte mej emot! Härligt!
Jo föresten, igår pratade jag med min kusin Christian som fick tvillingar i juni och jag o Alexander ska dit på lördag och hälsa på. Jättekul!!!! Sebbe ska ut på galej på fredag så han får vara hemma själv på lördag och vila för på kvällen ska jag o Kiril dricka lite vin. På söndagen blir det nog en mysig familjepromenad som vi brukar göra samt en film på kvällen för mamma och pappa :) Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar