torsdag 28 juli 2011

Byttan

Idag vaknade jag vid 10.30 ungefär. Alexander vaknade strax innan men Sebbe tog honom då och fixade allt. Sen gick de ner med Sanna och Simon till kollot. Jag skulle få en stund ensam på stan. Jag cyklade in och gick runt o tittade. Klippte mej. Njöt av att sitta där i stolen och bli ompysslad. Solen sken och jag vandrade gatan upp och ner ett par ggr och sen hämtade jag cykeln vid Larmtorget och for ner till kollot till de andra. Där fick jag mat och sen hängde vi där o killarna jobbade för fulla muggar i trädgården. Sen gjorde vi oss iordning med klänningar och klackskor och tig en drink (mojito), fast stavningen är ju hur fel som helst men ni kanske förstår vilken drink jag menar. Simon fixade den med mynta o lime och allt vad den innehöll. Så jäkla fräsch!! Love it!!! Alexander fick alkoholfritt som han glatt skålade med. Sen gick vi vidare till Byttan och käkade middag och vin JÄTTEGOTT!!! Tog såklart bilder men de får ni se när jag kommer hem. Vi satt där och njöt av sommarkvällen och det va så varmt o skönt ute. Man behövde ingen jacka ens och då va klockan 23.30. Alexander skötte sej exemplariskt från början till slut. Farmor bjöd oss allihopa på denna toppenkväll. Tack världens bästa svärmor!
Sanna och jag cyklade till en affär efteråt o köpte cigg o snus och sen cyklade vi hem. Alexander hade vi det laget somnat redan när vi satt ute på Byttan men jag vara lyfte över honom till hans vagn och han fortsatte att sova ända tills Sebbe o Buffy kom in i trappuppgången. Då vaknade han men sebbe bar in honom i sängen och han låg o funderade ett tag innan han somnade om igen. Nu är det sängdags. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar