fredag 1 juli 2011

Smedis (onsdag)

Mamma och Nutti Alexander visar Fredrik hur bussar fungerar

Fredrik, Alexander och Kiril


I onsdags hade jag ju som sagt var lovat Alexander att gå till en annan strand och det gjorde vi. Vi fick sen sällskap av Kiril och Fredrik. Vi satt där hela kvällen. Vi köpte mat på stranden och Kiril gick och köpte glass med Alexander sen. Jag o Alexander badade. Jag tror att vi var i vattnet i ca 20 min minst! Det var skönt! Nån sa att dte var 21 grader i vattnet. Inte helt osannolikt faktiskt. Hela stranden var full med barnföräldrar och längre upp var gräset fullt med musikspelande ungdomar med trummor och discomusik. Härlig stämning! Medans vi satt där så tickade klockan och helt plötsligt var hon 21.00. Jag insåg då att alla barnfamiljer hade packat ihop och kände mej för en sekund som en dålig mamma så hade ute mitt barn så sent. Men han var på ett toppenhumör och vi hade så trevligt.

Hade såklart vagnen med oss, annars hade det inte funkat. Packade ner saker i den och Alexander fick ha massa saker i sitt knä men vi tog oss hem efter mycket om och men. Var tvungen att handla bröd så vi slank in på Konsum och sen hem. Då var klockan säkert 22. 00. Alexander åt lite smörgås och sen lekte han en stund och vi läste 2 sagor. Sen tandborstning och så la han sej självmant i sängen o slocknade på två röda.


Sebbe var ute med sina kompisar och åt mat så han kom hem seeent. Tror klockan var 01.30 när han kom hem. Då hade jag däckat i soffan för länge sen. Så fort Alexander somnat så tog jag en dusch och sen la jag mej i soffan, helt färdig! Även att jag inte burit på nåt så var jag slut i både kropp o knopp. Men en jäkla trevlig kväll va det!


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar