lördag 23 juli 2011

Kosta Outlet

Idag har vi varit på Kosta Outlet och shoppat med svärmor. Trevligt trevligt! Vi åt lunch där oxå och sen begav vi oss till en älgpark och vandrade runt där och tittade på stora och små älgar. Gick upp i ett vakttorn och spanade. Solen började så sakteligen att titta fram och det va riktigt varmt och skönt ute. Vi åt glass och matade kaniner efter älgarna. Alexander fastnade för en brun liten sötnos och gav den massa grönt gräs som den mumsade på. Kaninen följe Alexander med blicken hela tiden och ställde sej på bakbenen när han kom till gallret. Där fanns oxå en GIGANTISK kanin. Den va fan lika stor som en hund! Aldrig sett nåt liknande. Bra mycket större än en fullvuxen hankatt. Den va så söt så! En annan kanin bet nutti i fingret efter att jag smart nog sagt att det är ungen fara, bara stoppa in fingret som mamma gör. Det va dumt gjort av mej. Den lille rackaren va ettrig och bet i nuttis finger. Sen åkte vi tillbaka till Kalmar igen men innan så bad jag sebbe köra förbi huset där mormor bodde i. Vi åkte dit och svängde ner precis utanför tomten. Det högg till i hjärtat. Nu bir där en barnfamilj men annars såg det mesta ut som innan. De har säkert gjort om inne men exteriören var densamma. Som man lekt där inne och ute som liten...vilka minnen men framför allt, vilken mormor!!!! I onsdag innan vi åkte till min moster och morbror så stannade vi till vid mormors grav och jag hade med mej en blomma som jag planterade där samt en liten pinne med en jordgubbsgumma på. Den va från Alexander. Jag pratade med mormor och berättade om Alexander och om hur mycket jag saknar henne. Det va fint!

Vi åkte sen och handlade fredagsmys. Alexander ville sova hos farmor och de skulle oxå ha fredagsmys. Jag och sebbe har tvättat ikväll och kollat på film och haft chips, dipp och läsk i bäddsoffan o tittat på film. Sen somnade sebbe och jag ska göra detsamma strax. Det spöregnet ute. Kiril sa att det va superväder hemma i Stockholm idag. Här bjuder Kalmar mestadels på regn tyvärr. Men vad ska man göra? Bara att göra det bästa av dagarna ändå. Men gnälla får man göra lite ändå:)

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar