tisdag 26 juli 2011

Innehållsrik dag!

Ooopppsss! Skrev aldrig nåt igår. Gör ett dubbelinlägg idag istället. Igår söndag, så var hela lilla familjen på Skälby och tittade på de söta djuren. Det va fint väder och sen gick vi till den stora lekplatsen och hängde där. Sen åkte vi hem o tog det lugnt o lagade lite mat. Sen på kvällen gick sebbe och kollade på fotboll på nån pub. Sanna och Simon kom fr Malmö igår vid 17-tiden. Jag och Alexander va i lgh och busade så vi va alldeles svettiga. Tog en dusch och sen traskade vi ner till kollot för att äta grillat med svärmor, Sanna, Simon (Buffy) och nutti o sebbe. Vi hade så trevligt! Vi satt ute länge och efrer ett tag så hade vi filtar om oss. Sen gick vi alla 5 tillbaka till lgh och farmor va kvar på kollot och sov där. Sanna o Buffy har sovrummet och vi tre vardagsrummet. Funkat utmärkt! Alexander va så till sej när Sanna o Simon kom. De hade köpt ett armband när de va i Kroatien där det stod SASHA. Ett kornblått armband. Jättefint!! Förverkliga som inte vet det så säger man Sasha till de som heter Alexander i Ryssland. Simon o Sanna har alltid envisats med att kalla h
Nutti för Sasha. Sen typ den dagen han föddes. Kiril har oxå sagt det. Ryss som han är.

Vi la oss sen och somnade gott allihopa. Nöjda med kvällen.

Idag: idag på morgonen vaknade vi alla vid 9.30. Underbart! Vi åkte och träffade kusin Johanna på Leos Lekland och hennes tjejer. SEB va hemma med Simon i lgh. Vi hade då trevligt och sen år vi mat där. Pappa kom förbi Leos ett tag och satt o pratade. Jag o Nutti gick sen med pappa och fikade. Hängde ett tag med pappa och sen drog vi oss mot stan. Fär hämtade Sebbe upp oss och vi åkte till Donken och träffade upp världens finaste Hanna Jung Fleming och hennes man Brian och deras två barn, Tristan och Caitlin. Vi hängde med dem sen på Skälby och sen åkte vi vidare till stranden på Stensövoch sen käkade vi middag på Stensötorpet. Klockan va 21.30 när vi kom tillbaka till lägenheten. Barnen va totalt slut. Vi med men oj så lycklig jag är som träffat Hanna. Hon har flyttat med sin fam fr USA. Äntligen ses vi igen! Sist va för 4
år sedan. Tog såklart bilder men tyvärr bloggar jag fr Iphone så kan inte lägga upp några pics alls. Brian och Sebbe kommer superbra överens och likaså barnen.

Alexander somnade strax efter att vi kommit hem och Sanna va ute på Krögers med sina kompisar och Sebbe och Simon va hemma i lgh. Vi
tittade på lite 2 1/2 men och satt o pratade. Sen lämnade jag bröderna ifred och ringde Kiril. Han o jag oroade oss lite för om vi skulle kunna prata ikväll (som vi alltid gör det sista vi gör innan han slocknar, antingen ringer han strax innan hsn somnar el så ringer jag. En stående trevlig tradition. När sebbe e trött på mej så brukar han säga: kan du inte gå o ringa Kiril istället för att srlra mej (när han vill vara ifred mwd tvn el datorspel etc. För min mobil va kaiko idag så vi visste inte om d skulle gå att ringa men det gick iallafall som tur var. Trodde jag skulle
behöva lämna in den men det löste sej efter mkt om och men. Så vi pratade ca 1.5 timme och sebbe och Simon höll på att fjanta sej med att säga hur tramsiga vi va i tel osv. När vi lagt på så tittade vi lite på tv och sen kom fina Sanna hem. Nu har alla somnat utom jag (förstås). Jag kan heller inte sluta tänka på tragedin som inträffade i fredags i Norge. Hur kan en människa göra något sådan?! Det är så hemskt! Blir så tårögd när jag tänker på kaoset alla de drabbade anhöriga och överlevande genomgår nu. Fy fan!! Överallt läser man om det inträffade och jag kan nog inte riktigt ta in det. Vi ska vara rädda om varandra och inte ta livet för givet. Nu ska jag smyga upp i bäddsoffan och pussa på mina två kärlekar! Kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar