onsdag 6 juli 2011

För omväxlings skull

Jag ligger på filten har det soft


Och här står jag med världens största svank (typ). har alltid sett ut som ett S men vad gör man?



På väg hem efter en trevlig kväll med Kiril


Igår kväll bestämdes att jag skulle träffa Kiril en sväng. Jag har bara suttit inne och inte gjort nånting (med all rätta) och jag kände att jag behövde få komma ut lite. Jag va i desperat behov av att få komma iväg nånstans. Om så bara för några timmar. Jag är trött på att bara se lägenhetens fyra väggar. Det var en trevlig och mycket lugn kväll. Mötte upp Kiril och vi satt vid stranden på en filt och pratade och hade med oss lite pistagenötter och dricka. Det blev inte sent alls men det gjorde mej på gott humör att få lite space från allt som varit. Idag är det åter vila som gäller. Har lämnat Alexander på dagis och är nu lite seg. Ska lägga mej och läsa en bok tror jag. Det är strålande sol ute men känner att jag stannar hemma idag och gör som jag brukar, ingenting! Alexander går sista veckan på förskolan nu. Skönt för honom med ledighet sen. Fast han har varit hemma väldigt mycket senaste tiden ändå. Det är ju skönt! Det är ganska många barn kvar på hans avd i hans ålder fort. De flesta kanske går sin sista vecka nu? Men känns skönt att han har sina vänner där nu tills hans slutar för terminen. Idag skulle kidsen på utflykt, heldagsutflykt. Om jag fattade det rätt så skulle de till en lekplats och om det regnade så skulle de till Spårvägsmuseét. Ibland kan jag noja med lite när hela högen drar iväg. Visst, fröknarna har koll men det är så många barn men i tunnelbanan är det så stökigt och rörigt och framförallt stressigt. Tänk om Nutti skulle komma bort fr gruppen? Vet att man inte ska tänka så men det är väl oundvikligt. Inte så att jag oroar mej jättemycket men det är ju så mycket folk. Man får ju lita på fröknarna. De är vana vid såna här saker. Han har lunchmatsäck med sej. Lilla fisen...Hoppas de får en underbar dag!



På återseende mina vänner!

KRAM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar