torsdag 21 juli 2011

Resten av uppdateringen, varsågoda!

Vi åkte ner på lördagen och när vi kom fram väntade en underbar middag hos farmor på kollot. Vi satt ute och åt och det va så trevligt! Det va helt underbart att träffa Alexander igen. Han va såååå mammig:)) gick med mej överallt och vi somnade tätt intill varandra i bäddsoffan i farmors lägenhet. Det va så underbart att känna hans doft igen. Älskade unge!!!

Söndagen spenderade vi på Öland hos mamma och Kjell. Gustav, lova, catta och Totte va där. Vi åt god mat och hängde vid stranden och fiskade. Det va en jättehärlig dag! Vi åkte hem ganska sent på kvällen till lägenheten i Kalmar.

Måndagen var vi i Kalmar. Jag och Alexander va ute på stan från ca 15-21.45. Vi fikade med pappa, sen strosade vi runt lite på stan och ner mot hamnen. Sen gick vi ut o käkade på en uteservering. Mums! Sen åkte pappa hem och vi mötte upp mamma, Gustav, lova och Totte och catta på stan. Vi gick o satte oss på ett annat uteställe och de andra åt. Alexander ville ha mer mat så han beställde in pannkakor. Vi satt där ett bra tag och gick sen ner mot Kattrumpan som är en stadsdel i centrala Kalmar med otroligt mycket fina hus, gamla små hus. Vi gick även ner mot vattnet och jag gick själv ner MIT stranden med en bukett blommor som jag plockat från gräset vis stranden och så gick jag ut på en brygga och kände blommornas doft i näsan och så slängde jag ner dem i vattnet till min älskade morfar. Mamma såg allt från andra Sudan stranden där hon stod och hon kom emot mej och kramade om mej och sa: nu blev morfar glad gumman...brukar alltid gå till vattnet när vi är nere och hälsar på. Det va en fin kväll. Asen åkte de andra tillbaka till Öland och sebbe som varit med Kjell och sett fotboll, Kalmar FF kom hem strax innan oss.

Tisdagen spenderades på Vita Sand. Ett av barndomens badställen. Vilka minnen som kom tillbaka! Både Sebbe och jag kände oss små igen. Mycket har ju såklart förändrats på alla dessa åren men det va sej ändå likt. Sebbes farfar och farmor ägde kiosken där då oxå. Det är ju lite kul. Det visste man inte, att man skulle vara tillsammans med deras barnbarn flera år senare:). Vi hade köpt med oss mat från Subway samt läsk och frukt. Vi hängde där precis hela dagen. Det va strålande sol men ingen bad varken för oss eller den lille mannen. Träffade Johanna där oxå som va där med sina barn och en väninna. Vi åkte hem runt 17-tiden och sen tog vi det lugnt hela kvällen.

Igår, onsdag så va vi bjudna hem till min moster och morbror. Det bjöds på underbar middag och sen va det blåbärspaj till kaffet och senare tårtor och bullar. Det va så mysigt att vara där! Andreas och Johannas barn va med och så lova och nutti så det va full rulle på busfröna! Jag och sebbe brukat åka till Mona och Anders men förra sommaren åkte vi hem tidigare än beräknat så det blev aldrig nåt besök där men i år blev det och det är jag så glad för! Vi va hemma runt 19-tiden och vi låg alla tre i bäddsoffan och tittade på tv tills klockan va säkert 22.30.

Idag då, hihi nu börjar jag bli trött i fingrarna:) skriver ju från iphone. Idag träffade jag Johanna på stan. Vi lunchade på en trevlig kinarestaurang och åt som hästar, iallafall jag:) sen gick vi affärer och shoppade. Sen va det såklart fika. Va rejält lattesugen! Vi satt och pratade och hade det så trevligt så. Nutti och sebbe va på kollot hos farmor och grejade. Sen kom sebbe och Alexander in till stan och vi sa hej då till Johanna och mötte upp pappa som vi sedan fikade med. Mycket fika idag:) vi satt ett bra tag och pratade. Pappa gick med Alexander och köpte godis i ett stånd. Idag och imon är det nämligen marknad här i Kalmar. Sen åkte pappa hem till sej och vi åkte o handlade lite mat som vi åt och sen har vi tagit det coolt. Det är busväder ute men inget regn. Jag i nutti har legat och tittat på Sommar med Ernst. Jäklar va han e bra! Blev så inspirerad!

Nu ska jag och sebbe kolla på film på datorn som vi har inlagt. Internet är ju hemma som sagt. Så synd att jag inte kan lägga in bilder. Tro mej, jag klickar kort konstant, men får göra nån slags bildblogg på allt när vi kommer hem.

Låååångt inlägg det här, ni kanske inte ens orkade läsa hela men till er som gjorde det, good job! Men nu är jag ikapp iallafall, hörs imon darlings!



Onsdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar