lördag 23 juli 2011

Stensö och myslördag

Idag sov vi till ca 10.00. Iallafall jag:) sebbe vaknade tidigare och gick till kollot. Alexander sov ju där inatt då han gick dit så fort han vaknat. Jag fixade med tvätten och städade upp lite i lägenheten och sen packade jag ner strandfika och mötte upp killarna vi Stensö. Pappa, Gustav och Lova va där också. Vi satt där och barnen lekte o hoppade på en jättekudde med luft i. Då talar vi inte "trötta ben". Skillnad är när man ska gå annars:)) men det va mysigt där. Det tornade upp sej på himlen och de andra åkte över till Öland o käkade kroppkakor medans vi gick till farmor och käkade lunch. Sen hjälpte sebbe farmor med en massa saker i trädgården och jag tog med mej Nutti in till stan. Jag täbkte attvi skulle gå in på slottet och titta men de skulle stänga entrén 20 min senare då vi hoppade över det. Får ta det en annan dag. Vi strosade i Kalmar slottsparken och Nutti gick balansgång på muren. Jag visade honom bryggan där hans mor och far träffades och blev ett par. Han svarade: ja jag minns det. Jag sa då: men Alexander, mamma va bara 17 år då och pappa va 20, så det va innan du ens fanns. Han kontrade då med: jaha du menar så! Sötisen!!!! Vi gick sen till Donken för Alexander va hungrig. Sen strosade vi genom gamla stan och traskade hemåt. Vi handlade lite lördagsmys och sen hem och mumsade på godiset i bäddsoffan och bara softade. Sen kom pappa hem och det va dags för kvällsbestyren och Alexander somnade för en stund sen. Nu är det film time med fortsatt lördagsmys. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar