måndag 7 november 2011

Helg hos mamma och Kjell

På vår rastplats på fredagen. Mina hjärtan Busungarna på fredagskvällen



Bästa kocken

Jag sitter vid bardisken i köket och dricker vin och pratar med mamma som lagar middag


älskar dej!



Världens bästa och finaste mamma



middag



Dålig bild men detta var lördagen middag. Underbsrt gott med fläskfile, kantareller och en god sås samt potatis och sallad


Här kommer bilder från vår tripp till mamma och Kjell. Vi har ätit och druckit gott hela helgen och haft det underbart! Sebbe hade ju tagit ledigt från jobbet i fredags så vi begav oss vid 10-tiden. Vi stannade till 2 ggr och första gången så åt vi vår matsäck. Det var jättemysigt att åka. Jag älskar att åka bil med lilla familjen. Det blir så mysigt när det bara är vi 3. Vi stannade ytterligare en gång men den gången sov Alexander och vi stannade bara till en stund och sträckte på benen och sen åkte vi vidare. Jag tyckte att det var lite läskigt att stanna vid vägkanten för det var så mycket mystiska typer där på rastplasten. Sebbe sa att jag sett för mycket skräckfilmer .) Vi kom fram iallafall och resan gick bra. Lova var hos mamma och Kjell för de hade passat henne den här veckan då det varit lov. Hon åkte hem på lördagen sen fär då kom Jonna ch hämtade henne och de åkte hem till Sthlm. På lördagen så traskade vi in till stan och kollade i affärer. Jag köpte ett par vinterskor till skrotet samt lite småplock. Sebbe och Kjell drog på hockeymatch och mamma, jag o Nutti gick ett tag till i affärer. Alexander var inte nöjd så mamma gick ut med honom. Skönt att få gå o titta lite i lugn och ro. Sen gick vi till busstationen och Alexander fick titta på hur bussarna kan se ut om man inte är i Sthlm. Han som körde bussen var så snäll som lät oss gå in i bussen så Alexander fick titta extra noga :) Sen gick vi till kyrkan och tände ljus för de som inte längre finns med oss i livet. Det var så vackert. Tog kort där inne men väljer att behålla dem för mej själv. Jag tänkte så mycket på mormor och morfar och det kom tårar i ögonen. Mina fina!!! Saknar er så!!! Kändes så fint att vara där med mamma och Alexander. Känner mej alltid så nära mormor och morfar när jag är med mamma. Vi gick sen hem och mamma började fixa med maten. Kjell och Sebbe var fortf på hockey. Mamma och jag drack vin och pratade medans Alexander lekte med sin buss. Sen åt vi när de andra kom tillbaka och det var så himmelskt gott! Mamma kan verkligen laga mat som ingen annan! Hennes mat är den bästa jag vet!


Sen efter middagen var det kaffe och nån alkhol som jag inte minns namnet på. Vi var uppe och hade det trevligt hela kvällen och sen lade vi oss. På söndagen så åt vi frukost och packade ihop. Vi ville gärna komma hem innan dte blev mörkt så vid 11.30 åkte vi hemåt. Resan hem gick bra och när vi kom hem så packade vi upp alla saker och tvättade lite maskiner. Sen gjorde vi pannbiffar med ädelost och potatismos. Bad för den lille och sen var klockan helt plötsligt 20 och Alexander somnade. Jag och Sebbe kollade på en film i sängen och sen somnade vi.


EN UNDERBAR HELG!!!!!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar