tisdag 1 november 2011

Ikea all day long

Finns det nåt underbarare än doftljus!? Ljus


Man blir hungig av all shopping

I söndags så skulle killarna till Vasamuseet och titta. Jag stack då med Kiril till IKEA vid Kungens Kurva. Innan vi gick dit så åkte vi tills hans mamma och pappa och hälsade på en stund. De har köpt en liten hundvalp som var supersöt! Deras kisse är gigantisk och tycker inte om den nya familjemedlemmen. Kirils mamma hade gjort underbara piroger som var nygräddade direkt från ugnen. En sort med nån ostfyllning och en med köttfärs. Jättegott! Har aldrig ätit såna innan. Vi satt och pratade och hade jättetrevligt.


Sen blev det IKEA och vi gick och plockade ner saker i våra gula plastkassar. Det blev en hel del olika inredningssaker och en hel drös med ljus av olika slag. Massor med stora vita blockljus i olika storlekar som jag nu har samlade på en bricka. Det var tungt som tusan att bära hem allt. Vi fikade på IKEA och efter att vi varit där i 5 timmar så betalade vi och köpte de sedvanliga pizza-slicerna. Sen begav vi oss hemåt. Jag hade då varit borta i nästan 7 timmar. Men Sebbe var förberedd på det. Han sa bara att jag kunde ta dte lugnt på IKEA och inte stressa nu när jag hade nån med med som inte fick panik där inne (som Sebbe brukar få). Kiril suckade inte en enda gång! Vi handlade båda två och gick och skrattade och tramsade under våra 5 timmar där inne. Sen när jag kom hem så fixade jag iordningt allt. Sebbe tyckte att det var så fint med allt jag köpt. Fast han hatar IKEA :)


KRAM





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar