torsdag 10 november 2011

smått och gott

Igår ägnade jag dagen med att sova, behövde det verkligen då natten på jobbet var kaotisk. Sen hämtade jag lilla skrotet från dagis och fixade god middag. Det blev kött, klyftpotatis, gelé, sallad och persiljesmör. Det sistnämnda är så grymt gott så jag skulle kunna sitta och sleva i mej bara det :) Vi hade det mysigt sen på kvällen, jag o Alexander, för pappa skulle träna. Han kom senare men då hade Alexander somnat redan. Vi slappade resten av kvällen och lade oss tidigt. Det var ett smart drag för jag vaknade utvilad kl 8 när klockan ringde. Utvilad, men på dåligt morgonhumör som alltid. Jag är alltid sur på morgonen. Sebbe fick sig en skopa idag för att han inte plockat ur diskmaskinen.


Lämnade på dagis lite senare idag och sen åktejag och storhandlade. Borde gjort det för länge sen men det har varit så mycket nu så det har inte blivit av. Men idag så. Nu är det uppbunkrat igen. Jag skulle köpt nya vantar till Alexander men det glömde jag totalt bort. Jag var så inne i handlingen att jag missade det. Han har bara ett par och det är ju bara en tidsfråga innan dessa tappas bort, eller en av dem försvinner spårlöst. Måste ha ett helt gäng i beredskap. Får hoppas att det finns ett komplett par idag när jag hämtar. Idag ska vi ta hem en kompis efter dagis så det lär bli full rulle. De har visst beställt pannkakor. Jag är verkligen inget fan av det så jag tänkte göra fisk i ugn också. Pannkakor är så lätt och smidigt att göra efter dagis. Det går så fort och det är uppskattat av små barnmunnar men jag hoppar över det :)


Nu ska jag ta det lugnt i ett par timmar innan jag ska hämta hem monsterna. Då blir det liv i luckan.

Har inga nytagna bilder att visa er tyvärr men det får bli en annan dag.


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar