lördag 19 november 2011

Naturhistoriska Riksmuséet

Naturhistoriska Riksmuséet Brugd

Jag berättar för Alexander vad som händer om man inte borstar tänderna noga och länge.


Getingar, nåt av det värsta jag vet!


Vargar. Läskiga och skräckinjagande. Om ni inte tror mej så kolla in filmen Frozen. Kunde inte släppa den på flera veckor!


Sälunge

När vi tittade på den här så förklarade jag för Alexander att det var en fin SNÖLEOPARD. Sebbe suckade tungt, tittade på mej och sen på Alexander och sa "gubben, det är en lokatt"



Björnkram? Har ni inte sett filmen The Edge så rek jag den. Creepy!


Idag tog vi oss till Universitetet och besökte Naturhistoriska Riksmuséet. Det var jättetrevligt där. Jag har inte varit där på säkert 10 år och det var ganska slitet. Speciellt det där rummet där man går in i en mun och man kan testa sina sinnen. Många av sakerna funkade inte och jag kunde inte sluta tänka på alla baciller som florerade där inne. Folk håller i handtagen och ska testa sin styrka, folk blåser i rör (visserligen utbytbara men ändå) för att kolla sin lungkapacitet osv. Det var bara att sprita när man kom hem. Vi var där ett par timmar och Alexander tyckte att det var jättetrevligt. Sen hem och laga middag. Jättegott men tar det i ett separat inlägg istället.

KRAM















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar