lördag 11 september 2010

En dag med mina finaste!

Take away latte från Seven Eleven
Mamma och Nutti i Gamla Stan, pappa fotar

Tog bilden från Kulturhuset vid Sergels Torg (Plattan)
Idag har vi promenerat i nästan 3 timmar, hela lilla familjen. Jättemyisgt! Vi brukar ju göra det på helgerna då jag inte jobbar. Nu har man ont i fötterna! Mycket för att jag så fint promenerade i Converse. Hur dum får man bli??

Vi köpte latte, gick runt lite i Kuturhuset (där första bilden togs ifrån). De har Barnens Rum där och vi var o kollade läget för att gå dit nån dag med Alexander. Sebbe köpte sej ett par asläckra mockaskor på NK och jag köpte ingenting! Jag är duktig. Men när vi var inne på Lagerhaus så såg jag massor med saker som jag ville ha men kön var jättelång och Sebbe gillade idén på att ta rulltrappan upp igen och vandra vidare :)

Alexander somnade och vi köpte lite lunch och sen handlade vi på hemvägen och fixade potatisgratäng (färdiglagad, bara att värma i ugnen i 25 min med lite pressad vitlök och ost över) och fläskfilé med sås och gelé. Det var mumma det! Hade tänkt göra blåbärspaj men har ingen energi kvar. Det får bli imorgon.

Nu ligger Alexander och Sebbe i sängen o tittar på Charlie och Lola och Nutti äter lördagsgodiset vi köpte idag. Ja just det ja, idag på morgonen så låg vi alla tre i sängen o tittade på Emil i Lönneberga i över 2 timmar typ. Så härliga Astrid Lindgrens berättelser är!! Är glad att Alexander också gillar dessa! Hatar många av dagens superhjältar som hägrar nu och kan känna mej gammalmodig men vissa saker var fan bättre förr!

Tack för mej och på återséende :))
KRAM







1 kommentar:

  1. vilken härlig la familja lördag! precis vad man behöver för att samla enerig till vardagen!

    Alvina gillar oxå att se på Pippi och Emil även Madicken :=)

    Hoppas ni får en lika mysig söndag!

    Kram Kram
    Camilla

    SvaraRadera