onsdag 8 september 2010

En dag som jag vill ha den...

Vår kyckling till pastan idag
Våra sötnosar Idag gick vi raka vägen från dagis och köpte ny vattenfärg, sax och lite annat pyssel till Alexander. Han uppskattade det och skapade för fullt efter middagen :) Sen på kvällen bakade vi nöttoppar (Leila Lindholms recept). De blev goda och vi satt o mumsade på dem länge och väl. Vi hade även lagat en god middag tills far i huset (läs lägenhet) kom hem från jobbet. Det blev pasta med kycklingsås. Mycket grädde (12%) så det var riktigt smarrigt. Alexander vill alltid provsmaka när vi lagar mat ihop. Provsmakade säkert 15 ggr. Men dte e bra! Viktigt att smaklökarna får bestämma haha. Han kanske blir kock när han blir stor...då kan han laga god mat till mej ibland :) Älskar god mat!
Har powerwalkat idag också . Riktigt skönt!! Om man äter massa gräddsåser så som jag gör nu så måste jag gå ut o powerwalka. Det har blivit en livstil för mej att ta de dagliga walksen (kanske inte varje dag men x antal ggr i veckan iallafall) Bara gå och lyssna på musik, prata i telefon eller bättre upp, ha sällskap! Det e aldrig segt för mej längre att ta mej ut o gå. Jag har blivit så van nu :) Ikväll har jag o Sebbe kollat på Idol igen. Jättekul :)
Nu ska jag gå in o pussa på Världens Finaste som ligger o sussar i sin säng innan jag lägger mej
GODNATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar