tisdag 28 september 2010

En heldag med världens bästa Jenny Kalpakas!

Mmm mat är gott, gluffs gluffs Jenny och jag lunchar


Jenny och jag lunchar, (kan aldrig få nog av J)kärlek!


Blåååååser!!! Oh my! Tror att jag ska svepas med av vinden. Kallt som sjutton!
Har träffat min fina Jenny Kalpakas idag och vi har hängt hela dagen. Vi möttes upp 10 och hängde fram till nästan 15.30. Helt underbart!!! Vi tog en fika/frukost först. Sen gick vi runt o tittade i affärer. Och sen blev det lunch på mitt favvoställe där de säljer mat som man får välja själv. Finns massor av saker. Hälsotallrikar och massa gott gott! Blir hungrig av bara tanken! Sen gick vi och tittade ännu mer i affärer. Jag handlade lite till Alexander, bla 3 fingervantar, en fuskpolo och en hel drös med strumpor. Inte så jättekul inköp kanske men några måsten. KÖPTE INGET ALLS TILL MEJ SJÄLV! Jenny den lilla filuren köpte saker så det bara sjöng om det, dock mest till sina barn men hon hittade ett jättefint armband. Jag vill också ha ett sånt men det var jävligt jävligt dyrt för ett armband. Får suga lite på karamellen!! Hur hon förklarade sina inköp för Christos återstår att se :)))))) Vi har iallafall haft en superfin dag med en tur in till BR Leksaker och rockade fett i rockringarna där inne. Man har inte den förmågan längre som man hade som liten. Insåg mina begränsningar men kunde hålla uppe ringen ett tag iallafall. Jenny var typ lika kass som mej men kul hade vi :) Jag köpte en saft/vattenflaska i Bamsemotiov till Alexander som han ska kunna ha på picknickarna de har på dagis. Har alltid haft med FESTIS men rätt var dte är så har man ingen festis hemma och då blir det kris på morgonen som redan är kaotisk ändå...Så det blev en sån iallafall, en blå söt liten flaska.

Kärlek till dej vännen!!! Tack för idag!!!!!

Vet inte varför, men jag är inte sugen att titta på kläder till mej nu. Inte alls och det är ganska ovanligt! Jag skulle behöva köpa en helt ny garderob för allt verkligen hänger på mej nu. Inga jeans kan jag ha, chinosen är alldeles för stora, leggingsen sladdrar och hänger, klänningar hänger och är oformliga, tröjorna går det lite bättre med men kanske för att de är i stretch :)

Borde kanske tycka dte är askul nu med nya kläder i strl (HÅLL I ER NU!) 34, men NEJ, inte det minsta sugen. Skulle dock behöva en höstjacka. Men det tar jag när lusten faller på. Köper hellre saker till Alexander just nu.
Ikväll var Gustav o Lova här och vi åt fiskpinnar o potatismos och hade det tervligt. Sen bad och nattning och nu kom Sebbe hem fr träningen så jag ska avsluta. Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Kärlek till dig min fina!

    Jag hade jätte kuligt med dig, som alltid. Du är en av mina längsta vänner o gå menar jag INTE din längd, då e du nog typ en kortaste.. hahaha

    Jo då, jag förklarade som så här.. Vad då då??

    haha

    Bara så du vet så brukar jag inte köpa så mycket grejjer,, bara nån gång ibland nån gång om året o så var jag ju på ikea igår så ny e det färdigshoppat till o med till i jul.. haha(tror jag va)hahaha

    käääääääärlek till dig min fina vän, jag älskar dig♥♥♥

    SvaraRadera