tisdag 7 september 2010

Ljus i mörkret


Nu när det börjar bli mörkare på kvällarna så är det läge för tända ljus. Jag älskar sånt! Kan ha hur mkt ljus som helst. Gärna i olika former, färger och storlekar. Jag har inte handlat hem så mycket ljus än men kommer göra det sen.

För ett tag sen så köpte jag ett ljus i en butik (bilden ovan som inte blev så jättetydlig tyvärr). Har inte haft det tänt så mycket. Det är ett doftljus som heter Wellness och doftar behagligt mycket. Inte för starkt. Mina favoriter är ändå IKEAS doftljus! Så måste ta mej dit nån dag! De slår allt. Glasen de står i använder jag sen till värmeljusen så lyser det snyggt i fönster eller på nån bäng/bord.
Jag ska göra en kudd/myshörna i Alexanders rum. Måste inhandla kuddar och fodral (eller be min fina Kiril att kanske sy lite kuddfodral i fina tyger?) Där i hörnan ska vi kunna sitta och samtala om allt, läsa böcker eller bara ha kelstund. Myslampa måste också finnas såklart! Det får inte bli för mycket kuddar och sånt. Det dammar ju omkring så mycket o jag hatar damm men jag ska nog kunna balansera det :)
Nu är det snart dags för Idol 2010. Audition :) Hur kul är inte det???!!! Sebbe och jag ska bänka oss framför TV:n med lite latte och cupcakes. Ska bara försöka få en trött 3-åring i säng :)
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar