tisdag 7 september 2010

Pärlor, powerwalk och punka

Idag efter dagis så mötte jag upp Bea och vi tog en powerwalk vid vattnet. Jätteskönt! Det var himla fint väder ute. Vi gick ganska länge och det kändes i benen. Ska nog ta en tur ikväll igen tror jag. Om jag inte fastnar i soffan :)
Jag har kommit in i en period nu då jag älskar pärlor. Vita eller ljusrosa ska de vara. Hittade ett par champagnevita som jag köpte på Silver Box. Min mamma har massa pärlhalsband så ska nog flirta lite med henne :)
Skulle ta en bild på pärlorna men får inte till det. Det blir bara suddigt och man ser ingenting. Iphone är ju inte direkt känd för att ta superbra bilder med sina 2 mp, speciellt inte i närbild :)
Nu ska jag ta hand om lite tvätt och sen hämta plutten. Vi ska bara ta dte lugnt ikväll o ligga och titta på svt play. Charlie o Lola är en favorit som vi tittar mycket på nu hemma hos oss. Min cykel står på balkongen o luften är slut...hittar inte pumpen. Men jag ska ju inte cykla idag ändå :)
Kiril drog till Cypern med Fredrik igår. Han skickade sms igår kväll att han satt på balkongen, drack vin och svettades i 30 graders värme. Jag svarade: "sitter också på balkongen, dricker ingenting men fryser häcken av mej i 10 graders värme". Det tyckte han var kul, gaaahhh. Hoppas de får det jättehärligt där borta!
Nu är det husmorssysslor som ska fixas här hemma. Funderar på att baka bröd med Alexander sen...men orkar jag? Är det inte bättre att bara ta det lugnt? Jag är ju ingen bullmamma, hur jag än försöker...vi bakade ju igår...kanske blir det bröd ikväll...kanske inte....förmodligen det senare alternativet...men tycker om att göra såna saker med Nutti...Att man lagar/bakar något och sen äter man dte man har gjort...dte e mys det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar