onsdag 29 september 2010

En dag med städ och lite shopping samt familjedejt

Idag har jag haft städning på schemat. Direkt när jag och lilleman cyklat till dagis och jag sagt hej då och pussats och kramats så promenerade jag lite. Gick till Hemtex och handlade lite saker. Sen hem och städade och gjorde fint hemma. Kiril ringde och vi pratade länge och väl och sen hämtade jag Nutti. Vi myste och lekte med tågbanan och sen kom pappa hem o vi åt. Eller jag åt för killarna var inte så hungriga?! Jaja, sen var det dags för lite Idol och sen Välkommen Åter som vi först kollade på tv4Play (missade förra veckan) och andra avsnittet visades ikväll på tv:n och nu hamnade jag här :) Ovanligt va? Har läst lite bloggar som jag följer och ska sova nu.
Sebbe har lovat att lämna på dagis imorgon och det är guld! Han ska dock ut sen på kvällen så jag lär nog hinna somna innan han är hemma, men snart är det helg och det längtar jag efter.
Min finaste Emilia har en hemsida, eller rättare sagt hennes man. Kika gärna in där. Vänder sej till barnfamiljer och träffar. Verkar hur coolt som helst!! Där kan man få tips på vad man kan hitta på för skoj med familjen och träffa andra föräldrar och barn där man bor. Det är mötesplatsen för Sveriges barnfamiljer. Bara att klicka på länken nedan eller kopiera och klistra in i adressfältet.
Emilia är just nu i Fuerte Ventura på svennesemester med sina barn och sin mamma. Hoppas hon har det riktigt gutt med sol o värme!! Tokstollan som reser "ensam" med två barn. Hon är så jävla bra. Hon reste till sin man i New York, då han jobbade där i en månad och då hälsade hon på med barnen. Hon är en riktigt cool tjej den där Emilia! Jag blir skraj av tanken på att åka buss med vår 3-åring i 6 timmar :)))
Just de ja, idag kom tavlan som jag har beställt till Alexanders rum. JÄTTEFIN och jag är hur nöjd som helst! Vill också väldigt gärna köpa det där armbandet som Jenny K köpte igår..men jag får fundera lite. Kan dock inte sluta tänka på det, asgrymt!!

2 kommentarer: